Sökning: "belöningssystem säljare"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden belöningssystem säljare.

  1. 1. Provisionens påverkan på telefonförsäljares motivation : Hur påverkar belöningssystem medarbetares motivation? Vilka följder har denna påverkan?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Daniela Abada; Naemi Estifanos; [2023]
    Nyckelord :motivation; belöningssystem; provision;

    Sammanfattning :  Date:                                      2023-05-30  Level:                                     Bachelor/Master thesis in Business Administration, 15 cr   Institution:                            School of Business, Society and Engineering, Mälardalen                                                 University   Authors:                                Daniela Abada                Naemi Estifanos                                                                           (99/12/11)                                       (01/06/12)  Title:                                  The influence of sales commission on the motivation of                        telemarketers  Supervisor:                       Johan Grinbergs  Keywords:                         3 keywords  Research questions          1.How do reward systems affect employee motivation? 2. LÄS MER

  2. 2. Belöningssystem - moroten till motivation hos säljare? : En studie om belöningars koppling till motivation hos anställda i försäljningsverksamheter inom den privata tjänstesektorn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Ida Petersson; Karina Lozada; [2022]
    Nyckelord :motivation; reward system; non-monetary rewards; monetary rewards; performance-based pay; goal congruence; motivation; belöningssystem; icke-monetära belöningar; monetära belöningar; resultatbaserad lön; målkongruens;

    Sammanfattning : Verksamheter arbetar för att erhålla en hög målkongruens, att alla anställda ska sträva mot verksamhetens gemensamma mål. Försäljningsverksamheter använder sig av belöningssystem som styrmedel och dessa kan utformas på olika sätt beroende på verksamhetens mål och syfte. LÄS MER

  3. 3. Belöningssystem -En studie om säljare inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kimberley Lacopie; [2017-02-02]
    Nyckelord :Belöning; belöningssystem; motivation och motivationsfaktorer;

    Sammanfattning : Titel: Belöningssystem – En kvantitativ studie om säljare inom detaljhandeln Problem: Det finns skilda åsikter gällande vad som kan ses som en motivationsfaktor och inte samt om lön faktiskt kan motivera medarbetare eller inte. När företag ska utforma ett belöningssystem finns det olika faktorer som de bör ta hänsyn till för att undvika risken att implementera ett belöningssystem som inte får den effekt företaget önskat. LÄS MER

  4. 4. Belöningssystem ur olika perspektiv : En studie om belöningssystem i försäljningsföretag inom den privata tjänstesektorn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Rasmus Lennartsson; Oliver Carlsson; Mattias Brandt; [2017]
    Nyckelord :Reward system; contingency theory; private service sector; motivation; rewards; Belöningssystem; contingency theory; tjänstesektor; motivation; belöningar;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats, Civilekonomprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Växjö, 2FE24E   Titel: Belöningssystem ur olika perspektiv Författare: Mattias Brandt, Oliver Carlsson och Rasmus Lennartsson Examinator: Elin Funck Handledare: Anders Jerreling   Bakgrund och problemdiskussion: Den privata tjänstesektorn står för över halva Sveriges BNP och med en nedåtgående rörelsemarginal för denna bransch utgör ekonomistyrning en viktig funktion. Inom ekonomistyrning ingår flertalet olika styrmedel där belöningssystem utgör en del av företagens styrmix. LÄS MER

  5. 5. Konsten att motiveras : En kvalitativ studie om vad säljare anser vara viktigt för deras motivation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jenny Duvdahl; Linnea Willebrand Vinnberg; [2016]
    Nyckelord :Motivation; motivation to work; salespeople; feedback; reward system; commission system; colleagues; togetherness; competitions; team competitions; development opportunities; Motivation; arbetsmotivation; säljare; feedback; belöningssystem; provisionssystem; kollegor; samhörighet; tävlingar; lagtävlingar; utvecklingsmöjligheter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att få en ökad förståelse för vad som motiverar säljare, studien ämnar undersöka hur säljares motivation påverkas av belöningssystem och det sociala samspelet i form av; tävlingar, interaktion med kollegorna och utvecklingsmöjligheter. Metod: För att samla in material till studien har semi-strukturerade intervjuer används. LÄS MER