Sökning: "bemötande butik"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden bemötande butik.
1. Konsumentens förändrade köpbeteende påverkar småstadshandeln : En analys av e-handelns effekter på modebutikerna i småstäder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : De fysiska modebutikerna står inför stora utmaningar och man spår en massiv butiksdöd framöver. Främst drabbas detaljhandlarna i småstäder som idag står inför en ökad konkurrens från e-handeln som är tillgänglig dygnet runt och som kan erbjuda ett överlägset produktutbud. LÄS MER
2. Försäljning av begagnade produkter som en del av en cirkulär resurshantering. En studie av hur aktörer på andrahandsmarknaden förmedlar sitt koncept till kunder
Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Today’s linear economy with a production and consumption pattern based on a take-make-waste principle puts a large pressure on the planet’s environmental boundaries. To achieve a sustainable development a more resource-efficient and waste-reduced system must be developed. LÄS MER
3. Vad hade ICA-Stig gjort? : En studie om matbutikers konkurrenskraft i mindre samhällen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Studien visar att det finns ett flertal olika faktorer som ligger till grund för kundens butiksval samtidigt som det finns ett flertal attribut som påverkar en butiks konkurrenskraft. För att förstå hur en butik kan vara konkurrenskraftig innefattar därför att förstå vad en kund förväntar och värderar i en butik. LÄS MER
4. Hur män handlar mode : En undersökning om mäns köpbeteende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Shopping har tidigare varit en aktivitet som främst kvinnor har ägnat sig åt, men de senaste decennierna har fler och fler män börjat visa intresse för mode och shopping. I denna uppsats har vi valt att undersöka hur män beter sig när de handlar modekläder och hur de vill bli bemötta av personal i butik. LÄS MER
5. : Kläders påverkan på kundbemötandet - en studie om kläders påverkan på kundservice inom detaljhandel
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Kundservice har blivit allt viktigare inom detaljhandel i och med den ökade försäljningen som sker på internet. Kundservice har nästan blivit en form av marknadsföring för fysiska butiker. Trotts den hårda konkurrensen mellan butiker på marknaden kan man som kund uppleva dålig service och kundbemötande. LÄS MER