Sökning: "bemanningsföretag lojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden bemanningsföretag lojalitet.

  1. 1. Bemanningsföretags behov av lojalitet - är teambuilding vägen framåt? : En kvalitativ studie om teambuilding som verktyg för att influera lojalitet för tjänstemän inom bemanningsföretag

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :William Lennartsson; Olle Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Staffing companies; Team Building; Loyalty; Stress; Staff turnover; Bemanningsföretag; Teambuilding; Lojalitet; Stress; Personalomsättning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett återkommande problem bland tjänstemän inom bemanningsföretag är en hög personalomsättning som mestadels kan kopplas till stress och bristande engagemang. Detta medför utmaningar för företagen när det gäller att skapa lojalitet och behålla personal i en konkurrenskraftig bransch. LÄS MER

  2. 2. Att bli lånad till ett jobb : En kvalitativ studie om bemanningssjuksköterskor och deras upplevelser av att arbeta på korta uppdrag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Asta Skruzdyte; [2018]
    Nyckelord :Yrkessocialisation; lojalitet; utanförskap;

    Sammanfattning : ”Att bli lånad till ett jobb” är en kvalitativ studie om sociala relationer på arbetsplatser som sjuksköterskorna blir placerade på via bemanningsföretag. Syftet med denna studie är att skapa en djupare förståelse för bemanningssjuksköterskornas arbetssituation, lyfta fram positiva och negativa aspekter och dem påverkande faktorerna för att öppna upp för möjliga förbättringar av arbetssituation. LÄS MER

  3. 3. Att vara uthyrd och inhyrd : En kvalitativ studie om hur konsulter uppfattar relationen mellan bemannings- och kundföretaget samt flexibiliteten i sitt arbetsliv

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Lars Ludvigsen; Marco Wilzén; [2014]
    Nyckelord :Arbete; arbetsliv; trepartsrelation; flexibilitet; stigma; lojalitet; inhyrd arbetskraft; uthyrd arbetskraft; tillfällig arbetskraft; grupptillhörighet; kommunikation; bemanningsföretag; konsult;

    Sammanfattning : Studien genomförs på ett ledande bemanningsföretag i Sverige. Studiens syfte är att belysa hur en trepartsrelation (bemanningsföretag, konsult, kundföretag) i arbetet uppfattas av konsulterna, samt hur de uppfattar flexibiliteten i arbetslivet. LÄS MER

  4. 4. Kan konsulter ersätta egen personal? : - Sett ur en personalekonomisk synvinkel

    Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jenna Niemi; Sofie Lindskog; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Kan konsulter ersätta egen personal? – Sett ur en personalekonomisk synvinkel. Datum: 2013-05-29 Lärosäte: Mälardalens högskola, Västerås Institution: Akademin för ekonomi, samhälle och teknik (EST) Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Författare: Sofie Lindskog Jenna Niemi Handledare: Ulla Pettersson Examinator: Cecilia Erixon Nyckelord: Personalekonomi, bemanningsföretag Problemformulering: Är rekrytering en viktig faktor för företagen i valet mellan att anställa egen personal eller hyra in konsulter? Påverkar den tredje parten relationen mellan företag och konsult när företagen hyr in personal från bemanningsföretag? Vad föredrar företagen, anställa egen personal eller hyra in konsulter? Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka företagets syn på anställning av egen personal i stället för att hyra in konsulter till företagets ekonomiavdelning. LÄS MER

  5. 5. Lojalitet i två relationer inom bemanningsbranschen : I relation mellan bemanningsanställd och bemanningsföretaget samt i relation mellan bemanningsanställd och kundföretaget.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Sofie Sälle; Jessica Nilsson; [2012]
    Nyckelord :Bemanningsföretag; lojalitet; utbildning; belöning och kommunikation.;

    Sammanfattning : Bemanningsanställda arbetar inte fysiskt på det företag de är anställda på, utan istället är uthyrda till olika kundföretag och arbetar under kundföretagens förfogande, därmed anses branschen som unik. Studien undersöker bemanningsanställdas uppfattning av lojalitet som utgår från bakomliggande faktorer såsom utbildning, belöning samt kommunikation till både bemanningsföretag samt kundföretag. LÄS MER