Sökning: "benägenhet att köpa"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden benägenhet att köpa.
1. Livsmedel online : Insikter från svenska konsumenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : De senaste åren har handel över internet ökat markant och inom segmentet livsmedel har utvecklingen gått spikrakt uppåt. Det senaste året mycket tack vare eller på grund av Corona pandemin. LÄS MER
2. Total cost of ownership of electric cars as a tool for the public
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Sustainability and the role of battery electric vehicles (BEVs) in the shift to more sustainable transportation are gaining more and more attention in society today. However, only 4.3% of new passenger car registrations in Sweden were BEVs in 2019. High purchase prices are considered a major barrier to BEV purchases. LÄS MER
3. Binary classification for predicting propensity to buy flight tickets. : A study on whether binary classification can be used to predict Scandinavian Airlines customers’ propensity to buy a flight ticket within the next seven days.
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : A customers propensity to buy a certain product is a widely researched field and is applied in multiple industries. In this thesis it is showed that using binary classification on data from Scandinavian Airlines can predict their customers propensity to book a flight within the next coming seven days. LÄS MER
4. Plötsligt händer det : En kvantitativ studie om efterfrågan på lotteriaktier i Sverige
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tidigare studier i USA har påvisat ett positivt samband mellan individuella investerare som köper lotter och deras benägenhet att köpa aktier med liknande karaktärsdrag. Enligt klassisk finansteori bör inte individuella investerare äga så kallade lotteriaktier då de tenderar att generera negativ avkastning – trots detta äger många individuella investerare lotteriaktier. LÄS MER
5. Varför betala fullpris när jag kan köpa på rea? : En kvantitativ studie i hur tillfälliga prisnedsättningar påverkar klädkonsumenters benägenhet att vänta på framtida realisationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den ökade konkurrenssituationen på klädmarknaden har lett till ett ökat användande av realisationer av företagen inom branschen. Detta då företagen använder realisationer som en strategi för att skapa merförsäljning. LÄS MER