Sökning: "benchmarking kundservice"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden benchmarking kundservice.

  1. 1. Ärendehantering på allmännyttigt bostadsbolag : En fallstudie på GotlandsHem

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :My Wentzel; [2021]
    Nyckelord :case management; case management process; customer support; PDSA cykle; public housing company; total quality management; allmännyttigt bostadsbolag; kundservice; kvalitét; PDSA-cykeln; ärende; ärendehantering; ärendehanteringsprocess;

    Sammanfattning : The case study has been conducted at a public housing company in Sweden GotlandsHem. The purpose of the study is to survey the case management process of the organisation and to obtain a process development plan as well as offer a proposition for implementation. LÄS MER

  2. 2. Betydande faktorer för effektiva specialtransporter

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Elisabeth Andersson; Reineck Maria; [2015]
    Nyckelord :Effective special transports; customer service; cost; significant factors; waste.; Effektiva specialtransporter; kundservice; kostnad; betydande faktorer; slöseri.;

    Sammanfattning : För att vara konkurrenskraftig på marknaden behöver företag hitta och använda möjliga resurser för förbättringar. En grund för ett kostnadseffektivt och kundtillgängligt logistiksystem är transporter. LÄS MER

  3. 3. Servive med förhinder : Hur man som butikschef för Systembolaget kan förbättra kundservicen utifrån företagets försäljningsregler

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Rebecca Nordin; Helena Baltzer; [2009]
    Nyckelord :Service; påverkansmetoder; servicekvalitet;

    Sammanfattning : Denna rapport baseras på en undersökning som går ut på att ta reda på vad man sombutikschef på Systembolaget kan göra för att förbättra kundservicen inom ramarna för despecifika försäljningsregler som företaget måste följa på grund av det monopol påförsäljning av alkoholhaltiga drycker som föreligger.I rapporten tas teorier om servicekvalitet upp där vi bland annat har utgått ifrån tekniskoch funktionell kvalitet, olika teorier om kundservice och personlig service,påverkansmetoder samt teori om organisationens betydelse för servicekvalitet. LÄS MER