Sökning: "benchmarking marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden benchmarking marknadsföring.

  1. 1. Exploring Brand Equity through Digital Marketing : A multiple case study of B2B SMEs in the manufacturing and marketing consultant industry

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Luyao Wang; Jonas Lundquist; [2022]
    Nyckelord :Branding; B2B branding; marketing; digital marketing; B2B marketing; SMEs; SMEs branding; SMEs digital marketing; digital marketing funnel; digital marketing channels; B2B channels; SMEs channels; manufacturers; marketing and consulting agency;

    Sammanfattning : The industrial marketing strategy in many industries has been largely influenced by the coming of digital marketing over the past decade. The trends are changing from the traditional to a digital era and companies are being forced by this digitalization shift. The manufacturing and marketing consultant industry is no exception. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering av kulturscenen : Interaktionen mellan kulturscenen och den teknikvana generationen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Linus Steinholtz; [2019]
    Nyckelord :Konceptutveckling; UX-Design; Teknisk Design; Användarcentrerad design;

    Sammanfattning : Rapporten sammanfattar ett examensarbete inom produktutveckling för Högskoleingenjör Teknisk Design på Luleå Tekniska Universitet. Arbetet är utfört hos Osynlig AB i Sundsvall för kunden Scenkonst Västernorrland. LÄS MER

  3. 3. Designing a Wallpaper Display System for an Effective Product Selection : A Collaboration with Midbec Wallpapers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Ida Hedman; [2017]
    Nyckelord :Wallpaper Display Design; Store Interior Design; Industrial Design Engineering; Customer Experience; Merchandising; Needfinding; Design av tapetdisplay; Butiksinrednings Design; Teknisk Design; Kundupplevelse; Marknadsföring; Behovsidentifiering;

    Sammanfattning : We  are  heading  into  a  world  that  is  becoming  more  and  more  digital.  In  the  future  markets,  customers   will   demand   that   some   sort   of   technical  support  is  available  when  they  make  purchases. LÄS MER

  4. 4. SOCIAL CURRENCY - Consumer Response to Friendly Fire

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Malin Evrenos; Ylva Lundberg; [2014]
    Nyckelord :Social Currency; Advertising; Facebook; Brand Advocacy; Consumer Response;

    Sammanfattning : Social Currency has in this thesis, as in marketing practice, been defined as a marketing communication strategy in which a company accepts brand advocacy in social media as payment for their offering, contingent on the consumer meeting the requirements set by the company on the minimum size of the consumer's network. The exchange that is implied by the trade term social currency, theoretically falls under the definition of what is advertising and can be broken down to a barter exchange of a good of tangible value for brand advocacy in a well-connected consumer's network, where the consumer is paying for a good using online friendship - or more specifically online reach - as 'currency'. LÄS MER

  5. 5. Butikschefens Egenskaper och Produktivitet i Butik - lokalt ledarskap och ekonomiskt resultat i butik

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Agneta Holmberg; [2013]
    Nyckelord :Store Management; Productivity Performance; Benchmarking; Transformational leadership; Transactional leadership;

    Sammanfattning : This thesis reports on the methodology and results of a study with one retailers 73 units to investigate factors of the store managers leadership that influence productivity performance in store. The study determine the impact of ten independent variables in terms of the store managers leadership on four performance measures: (3) three productivity measures: Sales Over Labor (SALOL), Sales Over Inventory (SALOI) and Sales Over Square-metre (SALOS) and (1) one profit measure: Contribution Income Over Square-metre (CIOS). LÄS MER