Sökning: "benefits with mobile payments"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden benefits with mobile payments.
1. Unlocking Customer Segments Using Hardware Accessories
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : This report aims to describe the process for the master thesis within product development done by the authors during the spring of 2017 at KTH and iZettle, Stockholm. iZettle is financial technology company founded in Stockholm in 2010. LÄS MER
2. Mobile Payment Use and Mobile Payment Transactions by Older Adults : A Qualitative Study
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : The research outlined in this thesis focuses on the effects of implementation and use of mobile payments as experienced by older adults aged 55-75, as qualitatively examined through research interviewees (hereafter participants of this study) made up of individuals with varying cultural and technological backgrounds, who are acclimated to Greece’s culture and have lived within the country for at least a decade. Their own perception and reception of the practice allows for a more comprehensive look into the practical application of the technology within the country. LÄS MER
3. Konsumenters tillit för mobila betalningar – en kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : När vi går och handlar är det självklart att betala för sina varor i butiken. Det finns många metoder för att genomföra denna betalning. Allt fler i Sverige har börjat överge användandet av kontanter. I takt med att kontanterna minskas visar statistiken att antalet kortanvändare ökar. LÄS MER
4. Säker identitetshantering på internet : Att minimera bedrägerier och öka konsumentens säkerhet och inflytande vid e-handel
M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknikSammanfattning : Risken att en obehörig part kan komma över och använda en enskild konsuments identitets-handlingar är stor, samtidigt som individens möjlighet att kontrollera hur och när dess iden-titet används är liten. Problemformuleringen som skulle besvaras var hur identitetsstölder och bedrägerier på internet kunde minimeras samtidigt som konsumenten får ett ökat infly-tande över hanteringen av sin identitet. LÄS MER
5. Konsumentens attityd till innovationer : En studie om fingeravtrycksläsare i mobiltelefoner
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den här studien handlar om konsumenters adoption av fingeravtrycksläsare i mobiltelefoner. Att implementera fingeravtryck som en verifieringsmetod har blivit allt vanligare i mobiltelefoner. Under 2013 lanserades iPhone 5S med fingeravtrycksläsare. LÄS MER