Sökning: "berättelser om möten"
Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade orden berättelser om möten.
1. Dialog mellan lärare och elever. En studie om dialogskapande för att synliggöra hur värdegrunden och värdegrundsarbete förstås av elever och lärare på en gymnasieskola.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet är att synliggöra gymnasieelevers och gymnasielärares förståelse för värdegrund och värdegrundsarbete genom dialog. Teori: Studien vilar på aktionsforskningens teoretiska utgångspunkter som metodologisk ansats. Empirin tolkas utifrån hermeneutiskt perspektiv. LÄS MER
2. Tid för arbete, tid för privatliv och tiden där emellan
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : På grund av pandemin har individer i allt större utsträckning arbetat från det egna hemmet. Detta har resulterat i att förutsättningarna gällande hur arbete ser ut har förändrats och gränserna mellan arbetsliv och privatliv har blivit allt otydligare. LÄS MER
3. Mötet mellan kulturer: Biståndsarbetarens perspektiv : Biståndsarbetares berättelser om att arbeta i en interkulturell kontext
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Biståndsarbetares erfarenheter och tankar kring utmaningar och frustrationer tenderar att försummas i både internationella debatter samt i vetenskaplig forskning. Att arbeta med internationellt bistånd innebär för många att vistas i en interkulturell kontext där kulturell identitet, värderingar och antaganden utmanas och där arbetaren i många fall behöver anpassa sig. LÄS MER
4. Digitala mötens påverkan på meningsfullhet hos mötesdeltagare : En kvalitativ studie om vilka faktorer som kan bidra till en ökad meningsfullhet i digitala möten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Digitala möten fanns på agendan redan innan Covid-19 existerade men trots detta har pandemin inneburit stora förändringar i arbetssätt hos många människor. Detta har gjort att nya problem har kunnat identifieras kopplat till digitala möten. LÄS MER
5. Från dagisfröken till förskollärare : Förskollärares berättelser om ett förändrat uppdrag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Den svenska förskolan som institution började på 1800-talet med barnkrubban där fokus var omsorg. Genom åren förändrades institutionen och 1998 blev det förskola med fokus på omsorg och undervisning som en helhet. LÄS MER