Sökning: "beröm"

Visar resultat 6 - 10 av 241 uppsatser innehållade ordet beröm.

  1. 6. Kan beröm från chefen öka polisens arbetsmotivation? : En kvalitativ studie med utgångspunkt ur polisens perspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Axelsson; Evelina Näsén; [2023]
    Nyckelord :praise; motivation; self-determination theory; police; chief of police; Beröm; motivation; självbestämmandeteori; poliser; chef inom polisen;

    Sammanfattning : The police force has shown itself to be a workplace that often suffers from burnout syndrome. In turn, this leads to a reduced desire to work among the employees and it can even go as far as voluntary termination. LÄS MER

  2. 7. “Jag känner mig bra även om det kommer en uppgift jag inte kan” : En empirisk studie om lågstadieelevers motivation till matematik, med fokus på genusrelaterade aspekter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Maja Blidstål; Helena Johansson; Sofie Dahl; [2023]
    Nyckelord :motivation; genus; matematik;

    Sammanfattning : Denna empiriska studie har som syfte att belysa lågstadieelevers motivation till ämnet matematik ur ett genusperspektiv. Studiens empiri baseras på observationer, elevenkät och elevintervjuer i tre olika klasser. Studien skrivs fram ur ett elevperspektiv där elever själva har fått berätta kring deras upplevelser till matematikämnet. LÄS MER

  3. 8. Ridlärares instruktioner utifrån principerna för hästens inlärning

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Julia Kallin; Alice Leander; [2023]
    Nyckelord :Ridlektion; operant inlärning; klassisk betingning; negativ förstärkning; positiv förstärkning; positiv bestraffning; negativ bestraffning;

    Sammanfattning : Under ridlektioner finns det tre komponenter att ta hänsyn till: ridläraren, eleven och hästen. En ridlärares uppgift är att lära eleven att rida och kommunicera med hästen som är ett stort djur med stark flyktinginstinkt. LÄS MER

  4. 9. Stolthet och skam i föräldraskapet – en kvalitativ intervjustudie om föräldrars upplevelse av föräldraskapet utifrån genusideologier, stolthet och skam

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Frida Bengtsson; [2022-06-23]
    Nyckelord :Föräldraskap; stolthet; skam; genusideologi;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa hur genusbaserade förväntningar och normer hänger samman med mammor och pappors upplevelse av stolthet och skam i föräldraskapet. Frågeställningar att besvara: Vilka upplevelser har mammor och pappor av stolthet och skam i föräldraskapet? Finns det några skillnader av deras upplevelser av stolthet och skam och hur tar de sig i så fall i uttryck? Hur uttrycks samhälleliga normer kring föräldraskap i mammors och pappors upplevelser av stolthet och skam? Metod och material: Kvalitativ intervjustudie med tre mammor och tre pappor Huvudresultat: Föräldraskap bidrar med både stolthet och skam för mammor och pappor. LÄS MER

  5. 10. Varför sjunger du? En kvalitativ studie om målsättning och drivkraft hos elever med funktionsvariationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Lina Johansson; [2022]
    Nyckelord :Elever med funktionsvariationer; Motivation; Salutogent förhållningssätt; Kreativ undervisning Students with functional variations; Salutogenic approach; Creative teaching; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien ”Varför sjunger du? - En kvalitativ studie om målsättning och drivkraft hos elever med funktionsvariationer” är en kvalitativ intervjustudie där målet är att utforska elever med funktionsvariationer och deras motivation till att utvecklas inom sång och musik. Varför sjunger de och hur jobbar deras pedagoger med att ta reda på elevernas mål och även nå sina egna undervisningsmål? Eleverna i studien är mellan 20 och 25 år gamla och går eller har gått en eftergymnasial utbildning med musik-, bild-, och teaterinriktning för personer med kognitiva och intellektuella funktionsvarianter. LÄS MER