Sökning: "berömda personer"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden berömda personer.

  1. 1. Oprah's Book Club 2.0 : en studie av interaktionen på Oprah's Book Club's Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Marta Toledo Jörgenssen; Laura Ukaj; [2021]
    Nyckelord :Oprah Winfrey; Book Club 2.0; Instagram; comments; members; celebrity studies; parasocial; virtual community; emotional value; literature; social media; sociala medier; litteratur; kommentarer; medlemmar; berömda personer; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This paper is a study of how users on Instagram interact on Oprah’s Book Club 2.0. American Dirt was the book we studied for interaction between users and Oprah. A lot has happened with the digitalization since Oprah’s Book Club went from announcing the monthly book on TV to announcing it on social media. LÄS MER

  2. 2. Solbergsparken : ett gestaltningsförslag för parkområdet Solberget i Växjö

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Emelie Svantesson; [2021]
    Nyckelord :landskapsarkitektur; gestaltning; Solberget; Solbergsparken; Hovsbergsparken; privat; semiprivat; halvprivat; halvoffentligt; offentligt; tydligt; tryggt; tillgänglig;

    Sammanfattning : “For over a thousand years, Solberget has proudly guarded life in Växjö. The famous mountain carries a long and captivating history. With the stories of that time in mind, a new grand story is born. A story about life on the mountain and the people who now make the place to their home”* (Bergön, 2018, p. LÄS MER

  3. 3. Invandrarföretagande : Om företagares position på marknaden och drivkrafter bakom valet att starta eget.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :ALBERTINO JUNIOR LOPES LIVRAMENTO; RONZA MOUSA; [2011]
    Nyckelord :immigrant entrepreneurship; immigrant; livelihood enterprises; entrepreneurs; drivkrafter; growth; driving forces; invandrarföretagande; invandrare; levebrödsföretag; entreprenörer; tillväxt;

    Sammanfattning : I och med ett ökat intresse för entreprenörskap samt den allt svårare situationen på arbetsmarknaden för invandrare väcktes under 1990-talet ett stort intresse i Sverige för invandrarföretagande. Företag som drivs av personer med utländsk härkomst har blivit en allt vanligare del av marknaden. LÄS MER

  4. 4. De Levande Döda - Tecken, Myter och Levande Legender

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Michael Rübsamen; [2007]
    Nyckelord :Diskursanalys; Offentliga Personer; Berömda personer i massmedia; Paparazzi; Kändisskap; Post-strukturalism; Konsumtion; Skvallerspalter; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: De levande döda ? Tecken, Myter och Levande Legender Seminariedatum: 2007-06-07 Kurs: MKV 404:3 Magisteruppsats 10 poäng Författare: Michael Rübsamen Handledare: Fredrik Miegel Examinator: Peter Dahlgren Nyckelord: Diskursanalys, Offentliga Personer, Paparazzi, Post-strukturalism, konsumtion Syfte: Uppsatsen syftar till att undersöka och problematisera den diskurs som reglerar konstruerandet av tecken och myter från offentliga personer. Uppsatsens mål är att utveckla befintliga teoretiska resonemang för att förstå diskursens återverkningar i verkligheten Metod: Uppsatsen är baserad på teoretiskt resonerande med stöd av befintliga teorier. LÄS MER

  5. 5. Den magiska svampen : Stureplan som marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Heidi Siik; Lukas Feuk; Carl Kronberg; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Stureplan i Stockholm har sedan länge betraktats som en symbol för Sveriges rika och berömda. Under senare tid har ett antal samarbeten mellan klädföretag och Stureplans aktörer uppmärksammats i media. Dessa företag har medvetet försökt associera sig till Stureplan som ett led i sin marknadsföring och för att bygga sina varumärken. LÄS MER