Sökning: "berörande"
Visar resultat 11 - 15 av 124 uppsatser innehållade ordet berörande.
11. Facebook, Ukraina och Ryssland : framing i nyhetsrapporteringar
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Denna uppsats är skriven som en del av Medie och Kommunikationsvetenskap fortsättningskurs (MKVA22) vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. Uppsatsens författare är Hugo Granstedt Hillve och Cecilia Malmberg. LÄS MER
12. “Har redan brukat narkotika, och finns saker jag fortfarande vill prova…Det är intressant.”
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Denna studie har ämnat att undersöka den potentiella skillnaden mellan tjejers och killars narkotikabruk i årskurs 3 på gymnasiet, i Södra Sverige. Det är av intresse att undersöka potentiella könsskillnader, då behovet av olika typer stöd och insatser kan tänkas skilja sig åt mellan tjejer och killar. LÄS MER
13. CSRs betydelse vid nyrekrytering av ekonomistudenter
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Modern affärspraxis har inneburit ett skifte på företags huvudsakliga mål; idag är de inte bara angelägna att skapa vinst, de är även angelägna att tillföra värde för samtliga intressenter. Med anledning av rådande skifte har betydelsen av honnörsord likt socialt ansvarstagande ökat, vilket i sin tur ökat fokus på CSR. LÄS MER
14. "Det är ju det viktigaste jobbet vi har att ta hand om våra äldre" : En kvalitativ studie berörande hemtjänstpersonalens kvarvarande i yrket utifrån ett enhetschefsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Socialt arbeteSammanfattning : Uppsatsen syftade till att undersöka faktorer kring hemtjänstpersonalens kvarvarande i yrket samt personalens arbetsvillkor. Datainsamlingen utfördes genom en kvalitativ intervjustudie med fyra enhetschefer inom både privat och kommunal hemtjänst. LÄS MER
15. Vad är problemet med adekvat digital kompetens i förskolans policydokument? : En diskursanalys av förskolans policydokument berörande adekvat digital kompetens
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Abstrakt I Läroplan för förskolan: Lpfö18 (2018) beskrivs det att barn ska få möjlighet att utveckla adekvat digital kompetens vilket likaså skildras i andra policydokument som berör förskolan. Genom texten och dess innebörd påverkas dock människor på skilda vis och är därför relevanta att utsättas för ifrågasättande för att möjliggöra perspektiv och kunskap kring området (Bergström & Borèus, 2018). LÄS MER