Sökning: "bertilsson jessica"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden bertilsson jessica.
1. Complaint Handling on Social Media
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background Social media is constantly growing and has also started to be a platform for dissatisfied customers to express their complaints. This give companies an opportunity to respond to the complaints by solving the problems and prevent customers from switching to competitors or spread negative word of mouth. LÄS MER
2. Hur människor beskriver sitt livs viktigaste beslut: En explorativ studie kring beslutsfattande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Abstract Detta är en explorativ studie om processer bakom beslutsfattande. Studien innefattade 52 studenter, 20 män och 32 kvinnor. De fick genom ett frågeformulär svara på frågor kring det viktigaste beslut de fattat i verkliga livet. LÄS MER
3. Mogen för sin ålder? En studie av mognadsbegreppets rättsliga innebörd vid barnets rätt att få komma till tals och få sin åsikt beaktad
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats presenteras en undersökning av mognadsbegreppets rättsliga innebörd när det gäller barnets rätt att komma till tals och få sin åsikt beaktad i frågor som rör barnet självt. Principen om att hänsyn skall tas till barnets vilja i förhållande till barnets ålder och mognad har existerat länge i det svenska rättssystemet. LÄS MER
4. Innefattas servicesektorn av en exkluderande praktik? (O)tillgängligt för människor med funktionshinder
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Uppsatsen redovisar en studie med utgångspunkt i frågeställningarna: Hur påverkar aktörer i serviceverksamheter inkludering och exkludering av kunder? Vad finns det för materiella och immateriella barriärer som påverkar tillgänglighet för faktiska och presumtiva kunder med funktionshinder? Syftet med undersökningen är att söka svar på vilka attityder och föreställningar som finns i verksamheter som ingår i servicebranschen och på vad sätt särskiljande eller exkluderande praktiker existerar för potentiella besökare med någon form av funktionshinder. Avsikten är även att undersöka huruvida aktörer i verksamheter har inverkan på materiella och immateriella barriärer som bidrar till att minska tillgängligheten. LÄS MER
5. Kundlojalitet inom spa-industrin - är personalen avgörande?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Denna uppsats undersöker följande frågeställningar: Spelar personalens agerande en avgörande roll för huruvida kunden återkommer till spa-salongen? Hur bör företaget förhålla sig till endera utfall? Vi har valt att undersöka spa-industrin då vi finner lojalitetsproblematiken i denna kontext intressant då tjänstemötet omfattas av en hög interaktion och intimitet spa-personal och kund emellan. Uppsatsen baseras på ett induktivt angreppssätt då vi utgått ifrån vårt empiriska material och sedermera jämfört detta med teorin. LÄS MER