Sökning: "besökare"

Visar resultat 11 - 15 av 1058 uppsatser innehållade ordet besökare.

  1. 11. Artificial Intelligence-driven web development and agile project management using OpenAI API and GPT technology : A detailed report on technical integration and implementation of GPT models in CMS with API and agile web development for quality user-centered AI chat service experience

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Damjan Tosic; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; OpenAI API; WordPress; artificial intelligence; web development; user interface; chat service; agile project management; prompt engineering;

    Sammanfattning : This graduation report explores the integration of Artificial Intelligence (AI) tools, specifically OpenAI's Generative Pre-trained Transformer (GPT) technology, into web development processes using WordPress (WP) for developing a AI-driven chat service. The focus of the project is on ImagineX AB, a private company that offers the educational service ChatGPT Utbildning aimed at teaching professionals to effectively utilize ChatGPT. LÄS MER

  2. 12. Smålands nations inspektorsporträtt : en undersökning av samlingens tillstånd och funktion

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturvård

    Författare :Tove Kronberg; [2023]
    Nyckelord :Smålands nation; studentnation; studentnationer; nation; Uppsala; studentorganisation; Uppsala universitet; inspektor; inspektorsporträtt; tavla; tavlor målning; målningar; konstsamling; oljemålning; symboler; attribut; inventering; dokumentering; katalog; tillståndsbedömning; tillståndsklassificering; skadekartering; brådskandegrad; deltagande observation; Erving Goffman; intrycksstyrning; vardagslivets dramaturgi; samlingsförvaltning; samlingsförmedling; utställningspraxis; preventiv konservering;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur Smålands studentnation i Uppsala använder och förmedlar sin samling av inspektorsporträtt. Samlingen består av tjugofyra porträtt med motiv utförda i matchande kompositioner. LÄS MER

  3. 13. Målfokuserad webbdesign vid konverteringsoptimering

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Olivia Virgin; [2023]
    Nyckelord :Konverteringsoptimering; Konverteringsgrad; A B-test; Webbdesign;

    Sammanfattning : Då ett företags webbplats är ansiktet utåt till kunder och en kanal som ska generera värdeför företaget så är det viktigt att dess innehåll och dess design är genomtänkt och möter användarnas behov. Konverteringsoptimering handlar om att omvandla en besökare till kund, vilket leder till en ökad lönsamhet. LÄS MER

  4. 14. Ice Cold Urban Planning : A Literature Review on Challenges and Strategies in Designing Sustainable Winter Cities

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE)

    Författare :Carlos Huerta; Catrin Axelsson; [2023]
    Nyckelord :winter cities; sustainable urban planning; accessibility; transportation; winter trails; cold climate; urban design; snow management; literature review; vinterstäder; hållbar stadsplanering; tillgänglighet; transport; vinterleder; kallt klimat; urban design; vitstruktur; litteraturöversikt;

    Sammanfattning : Designing winter cities after the conditions of the winter weather entails unique challenges that require urban planning that is adapted to the specific conditions. One challenge is enabling transportation and accessibility despite heavy snowfall and slippery road surfaces. LÄS MER

  5. 15. Marknadskommunikation under Covid-19 : en studie om Liseberg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Lindeman; Amanda Wetterberg; Sofie Bertilsson; [2023]
    Nyckelord :Marketing Communication; Liseberg; Pandemic; Covid-19; amusement park; Marknadskommunikation; Liseberg; Pandemi; Covid-19; nöjespark;

    Sammanfattning : Covid-19 slog till hårt på världen och resulterade i avspärrningar och begränsningar på ett sätt människor inte varit med om tidigare. Liseberg var ett av de företag som tvingades stänga ner och under de 520 dagarna som parken var nedstängt var de tvungna att tänka gällande hur de kommunicerade till sina besökare via olika marknadskanaler. LÄS MER