Sökning: "beskriva en butik"
Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden beskriva en butik.
1. Aplasjön huset
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : The concept for the project is based on using the wetland at Apalsjön as an activity site that contain a Folketshus, a research center for water studies and a cold bath house. The land today is arable land that has some recurring problems such as flooding and high carbon dioxide emissions. LÄS MER
2. Är Showrooms framtiden för ditt varumärke?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att belysa hur varumärken uppfattas av konsumenter när den fysiska ytan är representerad i form av ett showroom snarare än en traditionell butik. Teoretiska perspektiv: Det teoretiska ramverket utgörs av Dimensions of BrandPersonality för att beskriva hur varumärken kan uppfattas och Image-profil-identitet för att undersöka huruvida de förändrade uppfattningarna är fördelaktiga för varumärken. LÄS MER
3. Affärsstrategier för butik-och kontorsfastigheter : En kvalitativ studie om affärsstrategier utifrån fastighetsbolags perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Business strategies for retail and office properties, A qualitative study of business strategies from a real estate company perspective. Subject: Bachelor’s thesis in business administration specialization business management 7,5 credits and corporate finance and property valuation 7,5 credits Author: Alice Möller & Diana Morales Keywords: Business strategies, commercial properties, retail properties, office properties Problem statement: How does the market look like for retail and office properties? How are business strategies implemented for retail and office properties and how are uncertainties taken into account? What factors influence the strategy decision regarding commercial real estate? Purpose: The purpose of the study is to describe how property owners business strategies are adapted and executed and how uncertainty in the retail and office properties is taken into account. LÄS MER
4. Hur kan köupplevelsen förbättras med ettnytt digitalt kösystem? : En studie med kombinationen av etnografiska fältstudier och enentreprenöriell ansats på Ica Maxi Östersund
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Livsmedelsbranschen är en bransch där de tekniska lösningarna och självbetjäningssystem som stärker konsumenternas upplevelse i butiken ständigt utvecklas eftersom konsumenterna kräver det. För att vara konkurrenskraftig krävs det att en butik ligger före sina konsumenters behov och förväntningar. LÄS MER
5. Hur effektiv är e-handeln av dagligvaror?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: E-handeln inom dagligvarubranschen har haft en hög tillväxtunder de senaste åren. Coronapandemin har varit en bidragande faktor till denkraftiga ökningen då konsumtionsmönster har förändrats och restriktionerbegränsat den fysiska handeln. ICA som är marknadsledande inom e-handelav dagligvaror, har behövt anpassa sig. LÄS MER