Sökning: "beslutsprocess köp"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden beslutsprocess köp.
1. Påverkan av användarrecensioner på konsumentens beslutsprocess : En studie baserat på en kvantitativ undersökning om hur användarrecensioner påverkar konsumenters beslutsprocess vid val av produkter och tjänster online
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker användarrecensioners påverkan på konsumenters beslutsprocess vid köp av produkter eller tjänster och faktorer som påverkar förtroendet för dessa recensioner. Studien visar att användarrecensioner har en betydande inverkan på konsumenters köpbeslut, med subjektiva normer och upplevd beteendekontroll som viktiga faktorer i beslutsprocessen. LÄS MER
2. Köp nu, betala senare : En explorativ studie om beteendedesign och hur användare väljer betalmetod i e-handeln
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Skuldsättningen kopplad till konsumtion ökar i det svenska samhället, vilket gått hand i hand med e-handelns framväxt och faktura som populär betalmetod. Betallösningar som tillhandahåller faktura och delbetalning som betalmetoder åt e-handlare har i och med det fått kritik av media och ny lagstiftning mot viss typ av beteendedesign i betallösningarnas tjänster har även införts. LÄS MER
3. Beslutsprocess vid förvärv av jordbruksmark : intervjustudie med affärsrådgivare
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Jordbruksmark är en grundförutsättning för lantbruksföretag. De som bedriver djurproduktion behöver spridningsareal och foder. Växtodlingsföretagen behöver öka arealen för att kunna växa. Avståndet till ytterligare areal har stor betydelse om det är intressant eller ej. LÄS MER
4. Den digitala kundresan : Hur digitala enheter influerar kunders beslutsprocess och upplevelse
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den digitala utveckling som har genomsyrat 2010-talet har påverkat många aspekter av samhället. En tydlig aspekt är att ökad e-handel har förändrat förutsättningar både för företag och konsumenter. LÄS MER
5. Är ett fordons miljöegenskaper åsidosatta? : En kvalitativ studie om vad kunder prioriterar vid köp av fordon
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Enligt statistik ökar den svenska befolkningen i antal och samtidigt ökar sysselsättningen i Sverige. Avståndet mellan hemmet och arbetsplatsen ökar som i sin tur ökar behov av transporter och statistik visar att antalet personbilar i trafiken ökar till antal. LÄS MER