Sökning: "beslutsprocess turism"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden beslutsprocess turism.

  1. 1. Hur priser påverkar turismen : En studie om prissättningen av turismprodukter i Stockholm

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Hannah Öhrström; Isa Jansson; [2013]
    Nyckelord :Tourism; Prices; Consumer behavior; Tourism products; Stockholm; Turism; Priser; Konsumentbeteende; Turismprodukter; Stockholm;

    Sammanfattning : Denna rapport syftar till att reda ut vad utländska turister anser om priserna i Stockholm och om höga priser på en destination kan resultera i att turister väljer bort det som resmål. Detta har vi valt att undersöka genom ett kvantitativt förfarande och vi har även valt att utgå från konsumentbeteende för att förstå hur turisters beslutsprocess ser ut i valet av resmål. LÄS MER

  2. 2. Vägen till det perfekta åket : En studie av en students beslutsprocess vid köp av en skidresa

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :David Forsberg; Martin Lundgren; [2007]
    Nyckelord :Enkätundersökning; Marknadsföring; Beslutsprocessen; Turism; Skidåkning; Attribut; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Sammanfattning Turismen runtom i världen omsätter varje år flera miljarder kronor och denna omsättning förväntas öka. Utvecklingen leder till ett ökande av resor och destinationer. Europa står för en stor del av världens internationella turister och enbart från Sverige reste 10 miljoner människor utomlands under 2006. LÄS MER

  3. 3. Hur kan destinationsutvecklingsorgans beslut och motiv att satsa på stora event förklaras? -en fallstudie av Region Skånes satsning på America's Cup i Malmö

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Katja Melkersson; Karin Palm; Jayne Helmersson; [2005]
    Nyckelord :event; destinationsutveckling; image; brand; beslutsprocess; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi har i vår uppsats funnit att den verkliga situationen för ett destinationsutvecklingsorgan som är i ett initialt skede av en eventsatsning är komplexare än vad den normativa teorin beskriver. Vår fallstudie påvisar tydligt att destinationsutvecklingsorgan inte alltid har strategier, mål och visioner för destinationsutveckling eller för hur de ska gå till väga i ett eventbeslut. LÄS MER