Sökning: "betalning i handel"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden betalning i handel.

  1. 1. Breaking the Time Preference : A study of home delivery

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Gustav Alvinsson; [2022]
    Nyckelord :Time preference; last-mile delivery; consumer preference; Tidspreferens; last-mile delivery; frakt; fraktpreferens; konsumentpreferenser;

    Sammanfattning : Bakgrund. E-handel ökar ständigt, och med det även frakt av ehandelsvaror. Frakten som skrivs om i den här studien syftar till den frakt som sker mellan en återförsäljare och en slutkonsument. Denna är i texten kallad last-mile delivery. LÄS MER

  2. 2. In-store mobile payment in western countries : A study on readiness and adoption

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :XINYU LI; YI LIU; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this master thesis is to investigate the characteristics that made in-store mobile payment in China fast and highly adopted and to give suggestions for developing in-store mobile payment in western countries with the readiness of these characteristics. From the literature study, several characteristics are identified, including trust in mobile payments, expectation of fast transactions, quick and easy authentication, willingness to share personal data, low level of consumer credit, high adoption of QR codes for payment, friendly development environment, price-sensitive, easily influenced by other people, high cash preference, low adoption of NFC, and low availability of different payment options. LÄS MER

  3. 3. Kundresan vid e-handel av dagligvaror : Hur upplever konsumenter hela kundresan och kundvärdet vid e-handel av dagligvaror?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jennie Hjalmarsson; Emilia Norrbacka; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : E-handel av dagligvaror har ökat drastiskt det senaste året till följd av coronapandemin. I en digital kontext förekommer fler servicemöten än i en fysisk, vilket gör e-handeln mer komplex än fysisk handel. Däremot består e-handeln främst av digitala servicemöten eftersom antalet möten ansikte mot ansikte minskar. LÄS MER

  4. 4. Optimal Time-Varying Cash Allocation

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :David Olanders; [2020]
    Nyckelord :Statistics; Applied Mathematics; Optimization; Cash Allocation; Network Theory; Mixed Integer Linear Program; Transaction Costs; Branch-and-Cut; Statistik; tillämpad matematik; optimering; kapitalallokering; nätverksteori; Mixed Integer Linear Program; transaktionskostnader; Branch-and-Cut;

    Sammanfattning : A payment is the most fundamental aspect of a trade that involves funds. In recent years, the development of new payment services has accelerated significantly as the world has moved further into the digital era. This transition has led to an increased demand of digital payment solutions that can handle trades across the world. LÄS MER

  5. 5. Den kvinnliga konsumentens upplevelse av förtroendeprocessen på ett modeinriktat e-handelsföretags webbutik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lovisa Berlind; Isabelle Holm; [2020]
    Nyckelord :förtroende; förtroendeprocessen; kvinnliga konsumenten; kognitivt förtroende; e-handel; webbutik.; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Retailbranschen har under de senaste åren genomgått en radikal förändring där allt större fokus har flyttats mot e-handeln. E-handelskonsumenter upplever ofta en osäkerhet och en känsla av risktagande på grund av orealistisk produktexponering, inkorrekt produktinformation, osäkerhet kring betalning, datainsamling samt produkternas kvalitet och material. LÄS MER