Sökning: "betalningsvillighet"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet betalningsvillighet.

  1. 1. Preparing for Takeoff in the Payment Industry : Co-opetition as Value Creation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Francesca Bern; Othilia Österling; [2020]
    Nyckelord :Instant Payments; Cross-currency; Future Payments; Co-opetition; Network Effects; Realtidsbetalnigar; Multivalutor; Framtidens betalningar; Co-opetition; Nätverkseffekter;

    Sammanfattning : The world is moving towards real-time – and so are payments. A global transformation of payments is lying ahead, and the future offers instant payments in multiple currencies, around the clock, every day of the year. LÄS MER

  2. 2. Svanen-märkta Hus : En studie av marknadsföring och betalningsvillighet bland norska kunder

    M1-uppsats, KTH/Byggvetenskap

    Författare :Sarishti Kaur; [2015]
    Nyckelord :Miljö certifiering; Svanen-märkt; Marknadsföring betalningsvillighet; Kvalitet; Hälsa; Låg energiförbrukning; Miljö;

    Sammanfattning : Med dagens växande miljöproblem har förutsättningarna på miljöanpassade varor och tjänster ändrats radikalt. Ett stort antal byggföretag har därför börjat samarbeta med olika organisationer för att bedöma material, leverantörer och tjänster ur miljösynpunkt [1]. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters attityd gentemot etisk produktion: En studie om ägg : En undersökning om hur etisk produktion påverkar konsumenters attityd och betalningsvillighet

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Fagerdahl; Erika Öster; [2012]
    Nyckelord :CSR etisk produktion ägg attityd betalningsvillighet investering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur etisk produktion påverkar konsumenters attityd gentemot en ökad investering vid konsumtion. Vedertagen teori menar på att etisk produktion har en positiv påverkan på den genomsnittlige konsumentens attityd och att konsumenter kan tänka sig att betala ett högre pris för produkter producerade på etiskt vis. LÄS MER

  4. 4. Den optimala kombinationen : En undersökning av småföretagarnas preferenser vad gäller olika kombinationerav attribut relaterade till revisions- och redovisningstjänster

    Magister-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakulteten

    Författare :Camilla Johansson; Hanna Petersson; [2012]
    Nyckelord :Small sized enterprises; audit and accounting services; customer value; service attributes; Conjoint Analysis; Småföretagare; revisions- och redovisningstjänster; kundvärde; tjänsteattribut; Conjoint Analysis;

    Sammanfattning : Background and problem: The abolishment of the mandatory audit in Sweden resulted in a marketorientation in which the small sized enterprises gained a stronger position. Theaudit firms are faced with the challenge to better meet the clients need and todemonstrate the value of audit now when it is optional. LÄS MER

  5. 5. Prissättning vid produktlanseringar

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annica Mårtensson; Emma Johansson; [2007-05-09]
    Nyckelord :Prissättning; nya produkter; lansering; produktutveckling; prissättningsstrategi; ;

    Sammanfattning : Bakgrund: Efter att ha studerat diverse litteratur, artiklar och avhandlingar som berör prissättning av nya produkter, kan det konstateras att det finns en del forskning som handlar om prissättning. I och med detta väcktes intresse att studera hur olika företag går tillväga för att ta fram ett målpris på sina nya produkter. LÄS MER