Sökning: "beteende geografi"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden beteende geografi.

  1. 1. Covid-19-pandemins ekonomiska påverkan på det kollektiva resandet i Värmland : En kvalitativ studie för Region Värmlands Kollektivtrafiks hantering av Covid-19-pandemin

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Eskil Haak Byström; Juan Mohamed; [2023]
    Nyckelord :Covid-19-pandemin; kollektivtrafik; krishantering; framtida investeringar; Folkhälsomyndigheten; ekonomisk avvikelse; ekonomisk återhämtning; kostnadsutveckling.;

    Sammanfattning : In recent years, the world has been living in a pandemic where major adaptations have been necessary following the global advance of the Covid-19 virus. In many ways, this has changed the way society manages crises but despite this, public transport has been running in all cities across Sweden even under current restrictions. LÄS MER

  2. 2. Feminism till salu! : En kvalitativ multimodal socialsemiotisk analys som undersöker hur femvertising materialiseras i tre svenska reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johanna Sjöholm; Tilda Andersson; [2023]
    Nyckelord :feminism; femvertising; advertising feminism; advertising; feministic communication; communicating feminism; feministic advertising; femwashing; stereotypes; stereotypic advertising; gender roles; gender roles in advertising; feministisk marknadsföring; feministisk marknadskommunikation; femvertising; feministisk reklam; feminism reklam; kvinnlig reklam; kvinnor reklam; kvinnor marknadsföring; stereotyper; stereotypisk reklam; marknadsföring stereotyper; könsroller; könsroller i marknadskommunikation; könsroller i reklam;

    Sammanfattning : Selling Feminism is a qualitative multimodal social-semiotic analysis that examines and maps how social-semiotic resources are used to materialize femvertising in Swedish marketing communication. The study also discusses what the use of the identified resources can say about the Swedish culture's perception of feminism and the meaning of femvertising. LÄS MER

  3. 3. Rekvisitet annat socialt nedbrytande beteende i 3§ LVU : - en avvägning mellan barnets behov av vård och förhållandet till principen om barnets bästa

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Nina Asadian; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. “You just don’t expect serious crisis information on a platform like Instagram.” : A qualitative study about Swedish civilians’ social media usage and information seeking behaviours in relation to crisis information.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Tilde Johansson; Ebba Martinsson; [2023]
    Nyckelord :Social media; social media use; crisis communication; information vetting; information sharing; information seeking; Sociala medier; kriskommunikation; Krisinformation; Informationstolkning; Informationsdelning; Informationssökande;

    Sammanfattning : This qualitative study investigates people's media use and engagement on social media. By combining prompts material and qualitative interviews with theories such as the social mediated crisis communication model (Austin et al., 2012) and uses and gratifications theory (Katz et al. LÄS MER

  5. 5. “Big brother sees you” : A qualitative study on users’ experiences with targeted advertising on Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Marwa Ali; Mikaela Hollgren; [2022]
    Nyckelord :Targeted advertising; privacy; Facebook; big brother effect; panopticon; Riktad reklam; integritet; Facebook; big brother effekten; panopticon;

    Sammanfattning : As a consequence of the exposure of scandals involving targeted advertising and data collection, privacy concerns have arisen among users of social media, in particular Facebook. Previous research studies demonstrate that consumers have little knowledge about online behavioural advertising and hold misconceptions about it. LÄS MER