Sökning: "beteendemodeller"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet beteendemodeller.
1. Upplevelsen av att använda ett digitalt motivationsprogram för en hälsosam och hållbar livsstil hos personer med diabetes typ 2 eller prediabetes
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Icke smittsamma sjukdomar, som diabetes typ 2, är en stor och ökande utmaning för ett hållbart samhälle. Diabetes typ 2 går att förebygga och behandla genom hälsosamma levnadsvanor. LÄS MER
2. Future-proofing Video Game Agents with Reinforced Learning and Unity ML-Agents
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : In later years, a number of simulation platforms has utilized video games as training grounds for designing and experimenting with different Machine Learning algorithms. One issue for many is that video games usually do not provide any source code. LÄS MER
3. Design of a 12-bit 200-MSps SAR Analog-to-Digital converter
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The Successive Approximation (SAR) Analog-to-Digital converter is one of the most energy-efficient A/D converter. In this thesis, the development of a SAR ADC in a 28-nm CMOS technology based on charge redistribution is presented. LÄS MER
4. Linking Systems Models of Pharmacology with Behavioural Models of Adherence : A Feasibility Study
Kandidat-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystemSammanfattning : Pharmacokinetic (PK)- and pharmacodynamic (PD) modeling are useful tools whenassessing treatment effect. A patient’s adherence can potentially be rate-limiting, since it isthe first process in a chain of processes that determines treatment effect. LÄS MER
5. Datadriven beteendemodellering med genetisk programmering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Inom Totalförsvarets forskningsinstitut och Försvarsmakten finns behov av att enklare och mer effektivt (med avseende på kostnad och tid) kunna skapa bättre, mer realistiska och objektiva beteenden för de syntetiska aktörer som ingår i Försvarsmaktens simuleringsbaserade beslutsstöds- och träningsapplikationer. Den traditionella metoden för anskaffning av kunskap om ett beteende, vid utveckling av beteendemodeller, är att arbeta med experter inom ämnesområdet. LÄS MER