Sökning: "betyg A"

Visar resultat 36 - 40 av 850 uppsatser innehållade orden betyg A.

  1. 36. ESG-betyg och finansiell prestation : En kvantitativ studie som undersöker korrelationen mellan ESG-betyg och finansiella prestationer inom den nordiska finansiella sektorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Axel Almefors Sjögren; Martin Lötberg; [2023]
    Nyckelord :ESG rating; Financial performance; Market value; Financial sector; Banking sector; Nordic countries; ESG-betyg; Finansiella prestationer; Marknadsvärde; Finanssektorn; Banksektorn; Nordiska länderna;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: ESG-betyg och finansiell prestation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Axel Almefors Sjögren och Martin Lötberg Handledare: Jan Svanberg  Datum: 2023 – Maj Syfte: Hållbarhetsredovisningens betydelse hos företag har ökat sedan dess introduktion år 1981. Detta har resulterat i att företagen bär ett större ansvar för sina anställda, leverantörer, intressenter, miljön och samhället. LÄS MER

  2. 37. GPT-4 as an Automatic Grader : The accuracy of grades set by GPT-4 on introductory programming assignments

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Filippa Nilsson; Jonatan Tuvstedt; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Education is a field with a lot of time consuming tasks outside the core charge of teaching. One of these arduous tasks is grading, which can be monotonous and very time consuming. LÄS MER

  3. 38. Sociomatik : Utveckling av utbildningsmaterial för att tydliggöra syftet med matematik på samhällsvetenskapsprogrammet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Elvira Johansson; [2023]
    Nyckelord :Mathematics education; Social science program; Development of educational material; Student perspective; Matematikundervisning; Samhällsvetenskapsprogrammet; Utveckling av utbildningsmaterial; Elevperspektiv;

    Sammanfattning : Denna studie undersökte korrelationen mellan elevernas förståelse av matematikens syfte på samhällsvetenskapsprogrammet, deras inställning till ämnet och deras betyg i kursen Matematik 1b. Genom en blandad metod som inkluderade en enkätundersökning och intervjuer samlades både kvantitativ och kvalitativ data in från elever och lärare på samhällsvetenskapsprogrammet. LÄS MER

  4. 39. Ett nödvändigt ont? : En studie om några elevers inställning kring bedömning och betyg ur ett specialpedagogiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Anette Arvidsson; Camilla Jansson; [2023]
    Nyckelord :bedömning; betyg; motivation; självkänsla; stress; styrdokument;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att utforska några elevers perspektiv kring bedömning och betyg samt hur det har påverkat deras skolgång. För att besvara syftets frågeställningar genomfördes en enkät med elever i årskurs 9 i fem skolor, från två olika kommuner. LÄS MER

  5. 40. Ämnet specialidrott : En kvalitativ studie om NIU-instruktörers uppfattning om lärande i ämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Victor Ericson; Emma Sandström; [2023]
    Nyckelord :Special Sports; Handball; Coaches; Teachers; Specialidrott; NIU; Handboll; Lärare; Instruktör;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med uppsatsen var att undersöka hur handbollsinstruktörer på NIU-gymnasier uppfattar ämnet specialidrott. Vidare var syftet även att undersöka betyg- och bedömningsprocessen i ämnet. LÄS MER