Sökning: "betyg VG MVG"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden betyg VG MVG.
1. Undervisning i elementär algebra med generella symboler : eller hur jag blev kompis med μ
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/MatematikdidaktikSammanfattning : Studiens syfte är att testa, utveckla och jämföra elevers förmåga att lösa förstagradsekvationer samt förenkla algebraiska uttryck där den obekanta variabeln är av, för eleverna, familjär natur, x alternativt y, respektive en godtycklig symbol, till exempel λ eller σ. Deltagarna i studien har gjort ett inledande oförberett test varefter de under höstterminen i årskurs 1 har fått undervisning i ämnet under 32 timmar. LÄS MER
2. Textbedömning och kvantitativa mått. En undersökning av textlängd, ordförråd och syntaktisk komplexitet i elevtexter i förhållande till betyg.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : I denna uppsats undersöks sambandet mellan olika typer av språkliga drag och betygsättning av elevtexter. Syftet med studien är att beskriva och förklara kvantitativa aspekter av textlängd, ordförråd och syntaktisk komplexitet i förhållande till betyg i nationella prov i svenska. LÄS MER
3. Berättande drag i argumenterande elevtexter
Kandidat-uppsats, Institutionen för nordiska språkSammanfattning : Denna uppsats handlar om gymnasieelevers anpassning till olika texttyper i skrift. Uppsatsens frågeställningar är: 1.) Vilka berättande drag återfinns i gymnasieelevers argumenterande texter? 2. LÄS MER
4. Frukost Probably the best meal of the day : - En kvantitativ studie om frukostens betydelse för elevers prestation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Den här kvantitativa studien genomfördes med enkäter som elever på gymnasiet svarat på. Syftet med föreliggande undersökning är att få en inblick i gymnasieelevers frukostvanor och hur dessa kan påverka dem i fråga om prestation under lektionerna i Idrott och hälsa. LÄS MER
5. Slår motivation klass? : en kvantitativ studie om hur icke-kognitiva faktorer samvarierar med betyget i Idrott och hälsa.
Magister-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien var att utifrån ett interaktionistiskt perspektiv statistiskt testa tidigare studiers undersökta icke-kognitiva faktorer som eventuellt kan samvariera med betyget i ämnet Idrott och hälsa. I hur hög grad korrelerar de icke-kognitiva faktorerna med betyg i ämnet Idrott och hälsa? Hur ser eventuella skillnader ut mellan betygsgrupperna sett till elevernas skattning av de icke-kognitiva faktorerna? Metod: Vi har i vår studie använt oss av en kvantitativ metod för att få en övergripande bild av vårt undersökningsområde samt för att kunna testa vårt resultat statistiskt. LÄS MER