Sökning: "betyg alltid"
Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden betyg alltid.
1. Hög närvaroprocent på idrottslektioner i skolan, men deltar eleverna i undervisningen? : En kvantitativ undersökning som undersöker elevers delaktighet i praktisk undervisning på idrottslektioner
M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och Frågeställningar Syftet med denna studie var att ta reda på hur stor andel av eleverna som går på idrottslektioner fast de inte är praktiskt involverade och deltar i undervisningen. Vi ville också undersöka varför dessa elever avstår från att delta i undervisningen och om vissa delmoment påvisar större avvikelser inom idrott och hälsa. LÄS MER
2. Sambandet mellan företags verksamhetsålder och nivå av hållbarhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Hållbarhet blir mer och mer betydelsefullt i vår värld och investerare vill satsa på hållbara företag där pengarna arbetar för goda syften. Ett sätt att mäta hållbarhet är ESG-betyg, där företagen av värderingsföretag bedöms utifrån kriterier inom miljö, social hållbarhet och ägarstyrning. LÄS MER
3. ”Inget ljus men snäll” : Finska krigsbarn på barnhemmet i Stråtenbo 1942 - 1943
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : När Finland dras in i Andra världskrigen ställs svensk neutralitetspolitik på prov. Då staten inte släpper på neutraliteten organiserar sig omgående frivilligorganisationer och privatperso-ner på både svensk och finsk mark för att kunna hjälpa det krigshärjade Finland. LÄS MER
4. ESG:s betydelse för en privatperson vid beslut om att investera i ett företag : En kvalitativ studie om hur privata investerare värderar företags ESG-arbete vid investeringsbeslut
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vad ESG har för påverkan på privatainvesterare vid investeringsbeslut. I studien undersöks även hur den socialaomgivningen och finansiella rådgivare kan påverka investeringsprocessen ienlighet med ESG. LÄS MER
5. Formativ bedömning och återkoppling i bildämnet årskurs 9 : En studie ur elevperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna studie var att få insikter om elevers perspektiv på återkoppling i bildämnet i årskurs 9. Den kvalitativa studien har genomförts med en enkätundersökning samt en fokusgruppintervju med fem elever. Tre klasser svarade på enkäten. LÄS MER