Sökning: "betyg och bedömning dans"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden betyg och bedömning dans.

  1. 1. Dans med svåra steg? : Hur idrottslärare arbetar med och bedömer sina elevers danskunskaper

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sammy Nemer; Jon Mattsson; [2022]
    Nyckelord :Assessment; Bourdieu; Curriculum theory; Dance; Grades; Physical education; Physical education teachers; Bedömning; Betyg; Bourdieu; Dans; Idrott och hälsa; Idrottslärare; Läroplansteori;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka på vilket sätt behöriga idrottslärare bedömer och betygsätter elever i idrott och hälsa gällande dans men även hur de arbetar med detta moment. För att undersöka detta avser studien besvara följande frågeställningar: ●      Hur arbetar idrottslärare med momentet dans i sin undervisning? ●     Hur bedömer idrottslärare eleverna formativt respektive summativt gällande dans? Totalt har sex kvalitativa semistrukturerade intervjuer genomförts med behöriga idrottslärare på både grund- och gymnasieskolor i Skåne. LÄS MER

  2. 2. Att sätta ord på det : en kvalitativ studie om danslärares uppfattning om närvaro och kommunikation i relation till deras betyg- och bedömningspraktik inom en yrkesdansarutbildning på gymnasial nivå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Martina Rubensson; [2020]
    Nyckelord :Dance; Teacher; Grading; Assessment; Assessment praxis; and Dance education; Dans; Lärare; Betyg; Bedömning och Bedömningspraktik;

    Sammanfattning : Dance pedagogy is an under-researched field. Much of the research within a Swedish school context focuses on the Aesthetic program, Dance. Therefore, the present study focuses on the Swedish vocational program for dancers at upper-secondary level. LÄS MER

  3. 3. Bedömning i idrott och hälsa-Video ett hjälpmedel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Dennis Nilsson; Jesper Karlsson; [2018]
    Nyckelord :idrott och hälsa; IKT;

    Sammanfattning : Att studera om betyg och bedömning i idrott och hälsa bestämde vioss för redan när vi höll på att skriva vårt första arbete. I detta arbetebeskriver vi i tidigare forskning vad bedömningar är för någonting.Varför behövs bedömningarna och betygen för eleverna och vi tittarpå hur det bedöms i idrott och hälsa. LÄS MER

  4. 4. “Om man själv inte tycker dans är roligt så är det svårt, eller så får man vara en bra skådespelare” : en didaktisk studie om hur lärare arbetar med dans i idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Julia Lauri; Stina Persson; [2017]
    Nyckelord :dans; dansundervisning; didaktik; lärare; lärare i idrott och hälsa;

    Sammanfattning : Aim The aim of this study is to examine how teachers in secondary school work with dance in physical education and which didactic challenges of teaching that appear. The following three questions will help to answer the study’s aim. LÄS MER

  5. 5. Blir jag bedömd? : En kvalitativ undersökning om elevers uppfattning av bedömning i idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Elin Nilsson; Linda Lindahl; [2017]
    Nyckelord :bedömning; elevuppfattning; skola;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie är att undersöka mellanstadieelevers uppfattning om bedömning i ämnet idrott och hälsa och om den överensstämmer med deras lärares uppfattning. Studien ska också undersöka hur lärare i ämnet idrott och hälsa tolkar kursplanen. LÄS MER