Sökning: "betyg och bedömning ur ett historiskt perspektiv"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden betyg och bedömning ur ett historiskt perspektiv.

  1. 1. ”Omdömen  från  första  klass  oroar” – ett antal lärares inställning till skriftliga omdömen

    C-uppsats,

    Författare :Emilia Ingvarsson; Martin Kvist; [2010]
    Nyckelord :Bedömning; skriftliga omdömen; betygsliknande omdö;

    Sammanfattning : Vi har valt följande frågeställningar 1.Vad har verksamma lärare för inställning till skriftliga omdömen? .Är skriftliga omdömen ett bra sätt att dokumentera lärande?Vi har genom en enkätundersökning fångat ett antal lärares inställning till skriftliga omdömen. LÄS MER

  2. 2. Elevers inställning till sam-, och särundervisning idrotten i skolår 8 : en kvantitativ jämförande studie mellan Finland och Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Linda Forsström; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte Det övergripande syftet med denna studie har varit att ta reda på vilken inställning eleverna i skolår 8 har till sam- respektive särundervisningen i idrott och hälsa idag, vidare hur elevernas inställning skiljer sig i de olika undervisningsformerna i Finland och Sverige. Jag har även valt att fördjupa mig i hur man sett på de olika undervisningsformerna ur ett historiskt perspektiv, samt vad som står i läroplanerna om vilken undervisningsform som skall bedrivas i skolan i de båda länderna. LÄS MER