Sökning: "betyg och utvärdering i skolan"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden betyg och utvärdering i skolan.

  1. 1. Design and Evaluation of an Interactive Individual Ergonomic Report for Surgeons

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Melanie Anna Sherina Hensel; [2023]
    Nyckelord :Surgical ergonomics; Risk visualization; Ergonomic awareness; Physical workload; Work-related Musculoskeletal Disorders; Usability evaluation; Kirurgisk ergonomi; Riskvisualisering; Ergonomisk medvetenhet; Fysisk arbetsbelastning; Arbetsrelaterade belastningsskador; Utvärdering av användbarhet;

    Sammanfattning : Surgeons have been identified as one of the highest risk groups in healthcare to develop work-related musculoskeletal disorders (WMSDs). Especially the neck and shoulders are found to be at high musculoskeletal risk due to surgeons commonly operating in a static and awkward posture for a prolonged time. LÄS MER

  2. 2. Early Warning System of Students Failing a Course : A Binary Classification Modelling Approach at Upper Secondary School Level

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Niklas Karlsson; Albin Lundell; [2022]
    Nyckelord :Machine learning; Random Forest; Early Warning System; Drop out; Algorithm; Binary classification model; Upper secondary school; Maskininlärning; Random Forest; Förebyggande Varningssystem; Algoritm; Binär klassificeringsmodell; Gymnasieskola;

    Sammanfattning : Only 70% of the Swedish students graduate from upper secondary school within the given time frame. Earlier research has shown that unfinished degrees disadvantage the individual student, policy makers and society. A first step for preventing dropouts is to indicate students about to fail courses. LÄS MER

  3. 3. Emphasizing engagement: adapting to the hybrid environment through new interaction technologies : Evaluating Audience Engagement Platforms impact on engagement in hybrid meetings and presentations

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Valentin Goodbrand Skagerlind; Ebba Sundström; [2022]
    Nyckelord :Engagement; Interaction; Meetings; Presentations; Hybrid; Remote; Co-located participants; Audience Engagement; Engagemang; Interaktion; Möten; Presentationer; Hybrida möten; Remote; Samlokaliserade deltagare; Publikengagemang;

    Sammanfattning : An increase in distributed workspaces are influencing the way people work and thereby how meetings and presentations are conducted, making hybrid settings the standard for many organizations. Previous research has shown that hybrid settings decrease engagement due to technical issues, lack of inclusiveness, changing social dynamics and difficulties in evaluating participant engagement. LÄS MER

  4. 4. Responsible Investing in Exchange-Traded Funds : An empirical analysis of information obstacles faced by retail investors

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Anna Lisa Reich; Christian Sass; [2021]
    Nyckelord :Responsible investing; retail investor; exchange-traded fund; investment decision; ESG; investment obstacles; Ansvarsfull investering; privatinvesterare; börshandlad fond; investeringsbeslut; ESG; investeringshinder;

    Sammanfattning : In the context of the Sustainable Development Goals and the Paris Agreement, the European Union has devised a sustainable finance strategy that relies on the engagement of both institutional and private investors in responsible investing to deliver on those goals. Several studies have found high interest in responsible investing among retail investors, but a relatively low engagement therein. LÄS MER

  5. 5. Diagnostiska läs- och skrivprov Bedömning som formar lärandet

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Maria Loustalot-Forest; [2020-01-16]
    Nyckelord :Diagnostiska läs- och skrivprov; DLS; formativ bedömning; formativ utvärdering; forma lärandet; prov; läs- och skrivscreening; läsprov;

    Sammanfattning : DLS - diagnostiska läs- och skrivprov är ett frekvent använt screeningmaterial som köps in av skolor för att kartlägga elevers läs- och skrivförmåga på grupp- och individnivå. Det är normrelaterade, standardiserade prov som tillåter jämförelser eftersom proven har prövats ut på en stor grupp jämnåriga. LÄS MER