Sökning: "betygsättning"
Visar resultat 21 - 25 av 352 uppsatser innehållade ordet betygsättning.
21. Kan man få A i musik genom att spela Blinka lilla stjärna?! : Bedömning och betygssättning av enkla melodier är den likvärdig?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva variationen i hur musiklärare tolkar kunskapskrav i sin bedömning. Fokus ligger på hur de bedömer kraven på tajming i enkla melodier. Mitt mål var att undersöka om bedömningarna var likvärdiga, eller om inte vad som skilde bedömningarna åt. LÄS MER
22. Socioemotionell kompetens eller ämneskunskap? : Hur musiklärare resonerar vid betygsättning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. MusikhögskolanSammanfattning : Studien syftar till att få större förståelse av musiklärares perspektiv på betygsättning av elevers socioemotionella kompetenser och sociala omständigheter. Studien lyfter även musiklärares strategier för att uppnå en betygsättning som inte väger in elevers socioemotionella kompetenser. LÄS MER
23. Det nationella provet – stödjande eller styrande? : En kvalitativ studie om det nationella provets betydelse för elevers kursbetyg i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka vilken betydelse det nationella provet i matematik har vid betygssättning. Detta undersöktes med en intervjustudie där fyra verksamma lärare som undervisade i matematik på gymnasiet deltog. LÄS MER
24. Hur hanterar läraren korstryck vid betygsättning : En studie om hur de olika styrdokumenten och styrsignalerna påverkar läraren vid betygsättning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : .... LÄS MER
25. Specialidrottslärares bedömningspraktik : Legitimerade lärares resonemang om bedömning och betygsättning i kursen idrottspecialisering 1
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva hur legitimerade lärare i ämnet specialidrott inriktning fotboll resonerar om bedömning och betygsättning i kursen idrottsspecialisering 1, utifrån kursens centrala innehåll om ”taktik och teknik inom specifik idrott vid träning och tävling”. För att besvara studiens frågeställningar genomfördes kvalitativa intervjuer med fem legitimerade specialidrottslärare. LÄS MER