Sökning: "betygsfördelning"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet betygsfördelning.
1. Studenters förväntningar på Learning Analytics inom akademiska utbildningar
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Learning Analytics är ett forskningsområde som innefattar insamling, mätning, analysering och rapportering av “big data” om studenter i deras lärmiljö. Syftet är att förstå och optimera studenters lärande, och deras studiemiljöer. LÄS MER
2. Betygsutveckling i Dansteknik : en kvantitativ studie om gymnasieelevers betygsfördelning och betygsutveckling i ämnet Dansteknik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogikSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med ny kunskap om svenska gymnasieelevers betygsfördelning och betygsutveckling i ämnet Dansteknik. Studien omfattar en totalundersökning av avgångsbetygen för de 414 gymnasieelever som avslutat sina studier vid det estetiska programmets dansinriktning i Stockholms stad under åren 2014 - 2018. LÄS MER
3. En lättillgänglig portal för kursvärderingar, kursrapporter och kursresultat
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : To maintain a good course quality, the students at Uppsala University are asked to answer a course evaluation after each finished course. These evaluations are compiled by the course director to a report where the course director often include course results and own reflections. LÄS MER
4. Självkvantifiering som verktyg vid självreglerat lärande
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Ofta saknar studenter motivation för att lägga ned tillräckligt med tid på en kurs för att lära sig så mycket som möjligt. Den här uppsatsen undersökte därför hur olika presentationer av data i en simulering av en självkvantifieringsapp kunde påverka medieteknikstudenters motivation till att studera i kursen Flervariabelanalys. LÄS MER
5. Vem har bäst betyg? : en kvantitativ studie om betygsfördelning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Aim: The study aims to investigate the distribution of grades between students in a practical subject and in a theoretical subject. The problem: What is the grade distribution in physical education and mathematics, with respect to gender, socioeconomic background, parental education, ethnicity, and physical activity? Method: To answer the aim of the study a quantitative method was chosen. LÄS MER