Sökning: "betygssystemet"
Visar resultat 1 - 5 av 100 uppsatser innehållade ordet betygssystemet.
1. Modelling Factors Affecting Academic Performance in Swedish Schools with Multiple Linear Regression
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : This bachelor thesis examines factors affecting the academic performance in Swedish schools. Specifically, the average qualification point among ninth grade students in schools in Stockholm municipality during the academic year 2021-2022 are studied. LÄS MER
2. Musicerande i fritidshem, att skapa ett engagemang
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Musik är ett ämne som vanligtvis brukar utövas under skoldagen av en legitimerad lärare som har musik som inriktning. Musikämnet ingår även i betygssystemet vilket det inte gör på fritidshemmet. LÄS MER
3. Hur förhåller sig idrottslärare till den reviderade läroplanen? : En kvalitativ studie om hur lärare förhåller sig till den reviderade läroplanen, Lgr22.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : In autumn of 2022, the new curriculum for primary school, preschool and afterschool (Lgr22) was introduced. It included revising the structure and content of the curriculum for PE and health. LÄS MER
4. Hur fungerar sammantagen bedömning i Idrott och hälsa? : Lärares perspektiv på LGR22 och det nya betygssystemet
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte Syftet med studien är att höra lärare i ämnet Idrott och hälsa, årskurs 9, och deras uppfattningar om den nya läroplanen, betygskriterierna och sammantagen bedömningen som träder i kraft med Lgr 22. Frågeställningar: · Hur uppfattar lärarna de nya betygskriterierna? · Vad är lärarnas uppfattningar om den sammantagna bedömningen och dess påverkan av betygssättning? Metod För att besvara studiens syfte genomfördes sex semistrukturerade intervjuer med lärare i årskurs 9. LÄS MER
5. Assessing EFL student writing in a Swedish context
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : The purpose of this study is to examine the validity and reliability of summative assessment of EFL student writing in a Swedish context. Three teachers have assessed the same four student essays from the English 6 course in Swedish upper secondary school. LÄS MER