Sökning: "beundran"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade ordet beundran.

  1. 1. Héloïse av Le Paraclet : Årtusendets kärlekssaga eller tidigmedeltidens svar på Stockholmssyndromet?

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Historiska institutionen

    Författare :Kajsa Trollsås; [2023]
    Nyckelord :Historia; medeltid; klosterväsende; history; frankrike; äktenskap;

    Sammanfattning : Den unga franska kvinnan som idag är mest känd som Héloïse av Le Paraclet levde i Frankrike under den första halvan av 1100-talet. Pierre Abélard, en samtida framstående lärd man beskriver henne som följer: “Hon såg inte illa ut, men i fråga om beläsenhet var hon oöverträffad. LÄS MER

  2. 2. Beundran och motivation till handling

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Joakim Pettersson; [2022]
    Nyckelord :admiration; other praising emotions; positive emotions; motivation; values;

    Sammanfattning : Begränsad forskning har gjorts om den positiva emotionen beundran som associerats med motivation till handling. Förståelse av värden och emotioner tyder på att beundran kan främja psykisk hälsa genom värdeuppfyllelse. LÄS MER

  3. 3. Uppfattar ungdomar kommersiella avsikter inom marknadsföring? : En studie om ungdomars medvetenhet på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fredrik Petersson; Henrik Ylipukki; [2019]
    Nyckelord :Sårbara konsumenter; kommersiellt meddelande; beundran; sociala medier-marknadsföring; marknadsföring via influencers; medvetenhet;

    Sammanfattning : Title: Do young people perceive commercial intentions in marketing? - A study on youth awareness on social media. Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Fredrik Petersson and Henrik Ylipukki Supervisor: Jonas Kågström Date: 2019 – January Aim: The study aims to analyze young people’s awareness of the commercial purpose of influencer marketing on the social media platform Instagram. LÄS MER

  4. 4. Effect of Gamification on the emotions of users of an online advertising platform

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elisavet Eleni Papanaoum; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This research investigates which emotions are elicited to the users through gamifying a process of an online advertising platform and further, what is the difference between these elicited emotions and the ones that are elicited when gamification is not used, on the exact same platform. For this purpose, two different designs, a non-gamified and a gamified one, were developed and tested, getting users’ feedback through interviews. LÄS MER

  5. 5. Hur våra kulturmiljöer skyddas : En undersökning av lagar, mål och arbetssätt för att skydda kulturmiljöer i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Fanny Germer; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Platsers historiska bakgrund skapar den nutida identiteten på platsen. Enligt den humanistiska geografin kan platser förmedla olika känslor. Platsers personlighet skapas när de ges bredare betydelse än endast de fysiska egenskaper de besitter. LÄS MER