Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Authentication challenges for people with neurodevelopmental disorders

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Patryk Chrzan; [2023]
    Nyckelord :Authentication; passwords; neurodevelopmental disorders; cybersecurity; disabilities; Autentisering; lösenord; neuropsykiatriska funktionsnedsättningar; datasäkerhet; funktionshinder;

    Sammanfattning : We live in a world where we increasingly depend on information technology, as much of our work and education occurs online, often from home. An average user has an increasing amount of accounts for all kinds of online services, making authentication more and more important. LÄS MER

  2. 2. Internet of Things i smarta hemmet : En systematisk litteraturstudie för att kartlägga attackmetoder och verktyg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Tommy Nylén; [2023]
    Nyckelord :IoT; Internet of Things; smarta hemmet; attack; metod; verktyg; IoT; Internet of Things; smart home; attack; method; tools;

    Sammanfattning : Senaste åren har Internet of Things (IoT) haft en explosionsartad utveckling. En underkategori till IoT är det smarta hemmet, där smarta enheter kopplas samman med ett nätverk. Flera exempel på smarta enheter är smarta lampor, termostater, dörrlås, säkerhetskameror, smarta kylskåp och smarta tvättmaskiner. LÄS MER

  3. 3. Greek teacher's perception towards flipped classroom methodology. An analysis on teachers’ reflections

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Charikleia Vasilopoulou; [2022-11-28]
    Nyckelord :flipped classroom; student-centered learning; sustainability; teachers’ concerns; student engagement;

    Sammanfattning : As of today, in greek state schools, traditional teaching, that sets the teacher as the focus of the classroom, has been the predominant method of instruction. However, the last years, especially in the wake of the COVID-19 pandemic and the new conditions it created, resulted in numerous teachers experimenting with student-centered teaching methods, such as the flipped classroom. LÄS MER

  4. 4. ”SAB är en skvader” : Övergången till DDK, valet av klassifikationssystem och dess påverkan på folkbiblioteken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Susann Johansson; Linnéa Mähler; [2022]
    Nyckelord :Klassifikationssystem; SAB; DDK; hylluppställningssystem; folkbibliotek; nyinstitutionell teori; legitimitet;

    Sammanfattning : In 2008, the National Library of Sweden decided to discontinue the use of the Swedish classification system SAB when classifying the national bibliography in favor of DDC, from 2011 onwards. At the same time, the Swedish Library Association advocated for all Swedish libraries to follow the National Library’s decision and switch to DDC. LÄS MER

  5. 5. Utilizing games as a tool to increase cybersecurity awareness in organizations : A systematic literature review

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anton Karlberg; [2022]
    Nyckelord :Cybersecurity; training; serious games; organizations; Cybersäkerhet; träning; seriösa spel; organisationer;

    Sammanfattning : Cybersecurity is an important aspect within organizations as threats are many and often not fully understood, which requires individuals employed within organizations to be educated. Training implementations to increase cybersecurity knowledge and awareness are varied in their methodology of teaching. LÄS MER