Sökning: "bid data"

Visar resultat 1 - 5 av 114 uppsatser innehållade orden bid data.

  1. 1. The Impact of Share Repurchases on Stock Liquidity During Market Distress

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Björn Landelius; Kasper Lindqvist; [2023-07-04]
    Nyckelord :Share repurchase; Stock liquidity; Market distress; Information asymmetry; Competing market;

    Sammanfattning : Since stock repurchases were first introduced in the late 1960 its growth has been significant. This has led to increasing interest among researchers regarding the motives behind them and their post-effects. While stock repurchase research is extensive, the focus on the effect of stock repurchases on liquidity is limited. LÄS MER

  2. 2. Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Sjöholm; Moa Nordstedt; Sofie Andersson; [2023]
    Nyckelord :Budpremie; Kvinnor; Förvärv; Styrelse; Riskaversion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket – En kvantitativ studie om kvinnors påverkan på budpremien vid företagsförvärv Seminariedatum: 11 januari 2023 Kurs: FEKH89: Examensarbete kandidatnivå i finansiering, 15 högskolepoäng Författare: Sofie Andersson, Moa Nordstedt och Sofia Sjöholm Handledare: Maria Gårdängen Nyckelord: Budpremie, kvinnor, förvärv, styrelse, riskaversion Forskningsfråga: Påverkas budpremien vid företagsförvärv när det finns en större representation av kvinnor i styrelsen hos intressenterna? Syfte: Syftet med studien är att analysera om det finns något samband mellan storleken på budpremien vid förvärv och högre andel kvinnor i styrelsen hos intressenterna på den svenska marknaden. Metod: Studien är av kvantitativ karaktär med en deduktiv ansats. LÄS MER

  3. 3. "Den 25:e smäller det!" Payday Arbitrage in Swedish Consumer Market Behavior

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Marwan Al-Bardaji; Alexander Wikström; [2023]
    Nyckelord :Payday effect; Behavioral household finance; Time preference; Payday arbitrage; Household liquidity;

    Sammanfattning : This thesis investigates the impact of the Swedish salary disbursement schedule on consumer behavior, particularly on the 25th of each month, a notable payday for most employees in Sweden. The study examines whether the anticipation of a monthly salary influences consumer decisions and spending patterns, potentially leading to payday-related arbitrage opportunities in Swedish marketplaces. LÄS MER

  4. 4. Stock Splits' Impact on Liquidity Under Current Market Conditions

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Ludvig Völcker; Lowiza Svensson; [2023]
    Nyckelord :Splits; Liquidity; Signaling; Optimal trading range; Nasdaq Stockholm;

    Sammanfattning : This study examines whether stock splits still improve liquidity under current market conditions. To do so, we conduct three t-tests to examine changes in the bid-ask spread, turnover in relation to market capitalization, and Amivest Liquidity Ratio, around 64 share splits on Nasdaq Stockholm between 2013 and 2022, both for individual firms and on a general level. LÄS MER

  5. 5. Algorithmic Approaches to Output Prediction in a Virtual Power Plant

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Johannes Rosing; Oscar Ekhed; [2023]
    Nyckelord :Autoregressive Models; Deep Learning; Machine Learning; Power Output; Random Forest Regression; Strategic Recommendations; Support Vector Regression; Virtual Power Plant;

    Sammanfattning : Virtual Power Plants (VPPs) are an emerging form of technology that allows owners of electricity producing appliances, such as electric vehicles, to partake in a pool of producers of sustainable energy. The Swedish electricity grid owner Svenska Kraftnät hosts a platform where VPPs act as intermediaries between energy producing customers and third party buyers. LÄS MER