Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Analys av faktorer som påverkar bränsleförbrukningen i en personbil : Med multipel linjär regression

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Filip Jovanovic; Paul Singh; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta kandidatexamensarbete inom tillämpad matematik och industriell ekonomi undersöker olika faktorers påverkan på bränsleförbrukningen i personbilar. Detta görs genom att utföra en multipel linjär regression med programmet R. LÄS MER

  2. 2. Customer Relationship Management - En studie om Volvos strävan att sätta kunden i fokus -

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Gustavsson; Markus Gustafsson; [2012-10-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fordonsbranschen präglas idag av kraftig konkurrens där produkterna allt mer efterliknar varandra. Samtidigt har kundernas beteende kraftig förändrats och samma saker eftersträvas inte av kunderna som för bara ett par år sedan. För att skilja sig mot konkurrenterna idag gäller det att jobba med mjuka värden som till exempel kundhantering. LÄS MER

  3. 3. Kommunikation, organisation och varumärke : En studie av tre bilföretag verksamma på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Fredrik Barkman; Peter Lissjanis; [2010]
    Nyckelord :intern kommunikation; mazda; organisation; positionering; relation; saab automobile; toyota; externa leverantörer; internmarknadsföring; varumärke; varumärkesidentitet; varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : Denna studie tar sitt ursprung i de senaste årens ekonomiska oroligheter där framförallt bilbranschen upplevt stora förändringar. Till följd av den faktiska globalisering som sker och en ökad konkurrens, inte minst på den svenska marknaden som denna studie avser, har förutsättningarna förändrats radikalt och nya sätt att kommunicera med kunderna har tillkommit. LÄS MER

  4. 4. Inträdeshinder på eftermarknaden

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Fredrik Lager; Anderas Larsson; [2004]
    Nyckelord :Inträdeshinder; strategi; Porter; Entry Barriers;

    Sammanfattning : Det har visat sig att avregleringar på monopolmarknader inte alltid skapar total konkurrens då det fortfarande kan förekomma hinder efter avregleringen. Den totala konkurrensen motverkas av aktörer som sedan tidigare varit ledande på denna marknad och som vill försvara sin marknadsposition. LÄS MER