Sökning: "bild prov"
Visar resultat 1 - 5 av 118 uppsatser innehållade orden bild prov.
1. Användandet av digitala verktyg i gymnasiekemi : Digitala verktygs påverkan på kemiämnet utfrån lärar- och elevperspektiv.
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Kemi anses vara ett svårt ämne eftersom elever kan tycka att det är utmanande att förstå ett makroskopiskt respektive ett mikroskopiskt perspektiv och framförallt förstå molekylmodeller med tredimensionell struktur. Olika studier visar på positiva effekter på elevers inlärning när de får använda digitala verktyg såsom simulering, animering med mera eftersom det kan leda till att elever kan skapa en bättre bild av och en ökad förståelse inom kemiämnet. LÄS MER
2. Nationella prov i samhällskunskap : En rättvisande bild av ämnet?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
3. Ultraljudtomografi av jordkropp -Invertering av två signaler
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Geoteknik; Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaperSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att vidareutveckla en analysmodell inom deformationslokalisering för att få en bredare kunskap om det mekaniska beteendet hos ett geomaterial. Undersökning av lokala egenskaper hos ett jordprov kräver en fullfältsmätnin-gsteknik som i detta arbete är ultraljudstomografi. LÄS MER
4. Krishantering, beredskap och lärdomar av tsunamifallen vid Indiska Oceanen 2004 & Japan 2011 Förebyggande åtgärder för människor och bebyggelse
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : Krishantering och förebyggande arbete inför naturkatastrofer, som i detta examensarbete avgränsas till tsunamis, har identifierats som bristande genom tiderna. Här studeras tsunamikatastroferna i Indiska Oceanen 2004 och Japan 2011 för att identifiera brister hos varningssystemen som används för att skydda samhällena som befinner sig i dessa riskzoner och dess befolkning. LÄS MER
5. “Lärare förstår inte hur jobbigt det är” : talängsliga elevers upplevelser av muntliga situationer i svenskämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Denna studie avser att bidra med kunskaper och insikter gällande elever som upplever talängslan inför muntliga situationer i svenskämnet. Studiens syfte är att redogöra för vad som bidrar till talängslan samt hur elevers förutsättningar inför muntliga situationer ser ut. LÄS MER