Sökning: "bildanalys turism"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden bildanalys turism.

  1. 1. Mörk turism - digital marknadsföring, upplevelser och etiska aspekter : En fallstudie om Katakomberna i Paris & Benkyrkan i Prag

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Therése Rosenhall; Angelica Lindh; [2022]
    Nyckelord :Nischturism; mörk turism; digital marknadsföring; besökares upplevelser; etik;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att skapa en förståelse för de etiska aspekterna gällande digital marknadsföring och besökares framskrivna upplevelser av mörk turism. För att kunna besvara studiens frågeställningar, har en fallstudie gjorts med två fall: Katakomberna i Paris och Benkyrkan i Prag. LÄS MER

  2. 2. Turism, marknadsföring och hållbar utveckling : En kvalitativ studie om hållbart utvecklings- och marknadsföringsarbete i Visby

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Akvile Paulaityté; Madeleine Ohlson; [2017]
    Nyckelord :Sustainability; marketing; ecology; social; economy; Hållbarhet; marknadsföring; ekologi; social; ekonomi;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how Leader Gute and the municipality Region Gotland work with sustainable tourism development in Visby on Gotland. This methodological study will shed light on how Gotlands Besöksnäring AB and Destination Gotland markets Visby and if they work with sustainability. LÄS MER

  3. 3. ”Bygden blir vad du själv gör den till” : en kritisk diskursanalys av foton tagna i Jämtlands län

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Ida Lindman; [2015]
    Nyckelord :kritisk diskursanalys; representation; bildanalys; makt; Jämtland; critical discourse analysis; representation; image analysis; power;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar bilder från Jämtlands län och tolkar dessa utifrån en bildanalysmodell. Texten är en i kandidatuppsats i landsbygdsutveckling. Syftet med uppsatsen är att avtäcka de diskurser som omgärdar foton från Jämtlandsregionen. LÄS MER

  4. 4. Sverige - Naturens mecka eller blondinernas hemland? : En studie om VisitSwedens förmedlade bild av Sverige och hur bilden uppfattas av internationella turister

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Alexander Barwén; Valle Holmlund; [2015]
    Nyckelord :Bildanalys; diskursanalys; image; nationell branding; turism; VisitSweden;

    Sammanfattning : I dagens turismbransch ökar konkurrensen ständigt mellan olika besöksmål vilket har lett till att länder måste finna nya sätt att differentiera sig på. I Sveriges fall är det den statliga organisationen VisitSweden som har det yttersta ansvaret för att skapa ett konkurrenskraftigt land. LÄS MER

  5. 5. The Philippines - it is meant to be a tourism country : Hur filippinare verksamma inom turismindustrin uppfattar turismens påverkan

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Frida Skantz; Emilia Pettersson; [2013]
    Nyckelord :turism; filippinare; turismindustri; Filippinerna; irritationsindex; attityd;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur bilden av Dalarna förmedlas genom internet och massmedia. Frågställning: Hur ser Dalarnas platsmarknadsföring ut via Visit Dalarna? Hur förmedlar kommunikationsföretaget VisitSweden bilden av Dalarna till omvärlden? Hur förmedlas bilden av Dalarna i massmedia? Metod: För att svar kopplade till frågeställningen har en text- och bildanalys använts där icke sannolikhetsurval har legat till grund. LÄS MER