Sökning: "bilder i årsredovisningar"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden bilder i årsredovisningar.

  1. 1. Kommunikation genom frivilliga upplysningar : En studie om kommunala bolags årsredovisningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Pontus Brinkenberg; Louise Ståhl; [2019]
    Nyckelord :communication; annual report; voluntary disclosure; voluntary information; public sector; kommunikation; årsredovisning; frivilliga upplysningar; frivillig information; kommunala bolag;

    Sammanfattning : Sveriges kommuner startar allt fler företag. Tillsammans omsätter dessa företag sammanlagt 200 miljarder kronor och utgör en viktig del av en kommuns ekonomi. LÄS MER

  2. 2. VOLUNTARY DISCLOSURES AND TRUST IN CORPORATIONS : A study of listed corporations in Sweden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Alexandra Boman; Nora Elvin; [2018]
    Nyckelord :Annual report; voluntary disclosures; trust; marketing aspects; shareholders; disclosure theory.; Årsredovisning; frivillig information; tillit; marknadsföringsaspekter; aktieägare; disclosure teori.;

    Sammanfattning : Over the past decades, major changes have been noticed in annual reports. For instance, annual reports have become more comprehensive. Today, corporations can partly decide what to include in their annual reports. This is called voluntary disclosures. LÄS MER

  3. 3. CSR i VD:n har ordet – En kvantitativ innehållsanalys på OMXS30

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Henrik Nilsson; Marcus Palmgren; Martin Ngorsungnoen; [2017]
    Nyckelord :Annual reports; OMXS30; CEO-letter; Text Mining; legitimacy; stakeholders; CSR; word frequency; regression; Årsredovisningar; OMXS30; VD:n har ordet; Text Mining; legitimitet; intressenter; CSR; ordfrekvens; regression;

    Sammanfattning : Årsredovisningar är ett ofta förekommande objekt inom redovisningsforskningen. Årsredovisningarna är en viktig kommunikationskanal mellan företaget och dess olika intressenter. Rapportens ändamål är primärt att ge intressenterna information om företagets resultat och finansiella ställning. LÄS MER

  4. 4. Ericsson - 1991 till 2009 -En långtidsstudie av årsredovisningarnas utveckling med fokus på frivilliga upplysningar och redovisningen av sociala och utvecklande personalengagemang

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Bengtsson; Klas Hedblom; [2011-02-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Årsredovisningar har förändrats mycket de senaste årtiondena och gått från att vara kortfattade finansiella dokument till att bli ett public relations dokument samt ökat kraftigt i omfattning och kommit att innehålla mer, exempelvis Corporate Social Responsibility. Hur har utvecklingen sett ut de senaste 100 åren och vad kan förklara den? Vad kan en längre tidsperiod på studien tillföra? Vi utgår från hela årsredovisningen och undersöker sedan delar av den. LÄS MER

  5. 5. Budskap med bilder i årsredovisningar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :John Jacobson; Emelie Kyrk; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Idén till denna studie uppkom efter att vi tagit del av en tidigare studie. Den tidigare studien behandlade bilder i årsredovisningar och de tog upp olika budskap ett företag sänder via dessa. Resultaten de kom fram till var att företag har förutsättningar för att arbeta medvetet med att skapa budskap genom bilder i årsredovisningar. LÄS MER