Sökning: "bildfrekvens"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet bildfrekvens.
1. Utvärdering av prestanda på variabel hastighetsskuggning
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Bakgrund . Moderna spel blir mer krävande på hårdvaran och för att motverka detta utvecklas nya tekniker för att lätta på dessa krav. En sådan optimeringsteknik är Variable Rate Shading (VRS), som ingår i DirectX 12 API. Det tillåter utvecklare att variera kvaliteten på delar av ramen för att förbättra prestanda. LÄS MER
2. Enabling Smartphones to act as IoT Edge Devices via the Browser-based ’WebUSB API’ : The future of the browser and the smartphone in home electronics IoT systems
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This degree project proposes a novel architecture for IoT systems, utilizing smartphones as edge devices and running the value-creating software such as preprocessing, anomaly detection, and deriving data-based insights in the web browser as opposed to natively on the device. Utilizing the smartphone as an edge device reduces cost of adoption for IoT technologies since less hardware has to be included in the system compared to bundling a device for processing with the system. LÄS MER
3. Bildfrekvens i simulering av heuristiskt snötäcke på berg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Snö påverkas av en stor mängd aspekter i verkligheten, och verklighetstrogen simulering av snö är resurskrävande. För att förbättra resursåtgången i applikationer simuleras snö på olika sätt beroende på det önskade resultatet. LÄS MER
4. Effective Data Redistribution and Load Balancing for Sort-Last Volume Rendering Using a Group Hierarchy
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Volumetric rendering is used to visualize volume data from e.g. scientific simulations. Many advanced applications use large gigabyte- or terabyte-sized data sets, which typically means that multiple compute nodes need to partake in the rendering process to achieve interactive frame rates. LÄS MER
5. Real-Time Multiple Object Tracking : A Study on the Importance of Speed
Magister-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Multiple object tracking consists of detecting and identifying objects in video. In some applications, such as robotics and surveillance, it is desired that the tracking is performed in real-time. This poses a challenge in that it requires the algorithm to run as fast as the frame-rate of the video. LÄS MER
