Sökning: "bildfrekvens"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet bildfrekvens.

  1. 1. Utvärdering av prestanda på variabel hastighetsskuggning

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Jonathan Carrera Iseland; Leonard Grolleman; [2021]
    Nyckelord :DirectX; Variable Rate Shading; Performance; Render; Benchmark;

    Sammanfattning : Bakgrund . Moderna spel blir mer krävande på hårdvaran och för att motverka detta utvecklas nya tekniker för att lätta på dessa krav. En sådan optimeringsteknik är Variable Rate Shading (VRS), som ingår i DirectX 12 API. Det tillåter utvecklare att variera kvaliteten på delar av ramen för att förbättra prestanda. LÄS MER

  2. 2. Enabling Smartphones to act as IoT Edge Devices via the Browser-based ’WebUSB API’ : The future of the browser and the smartphone in home electronics IoT systems

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ruben Lindström; [2021]
    Nyckelord :IoT; Edge Device; Smartphone; WebUSB API; Browser; Home Electronics; IoT; Edge Device; Smartphone; WebUSB API; Webbläsare; Hemelektronik;

    Sammanfattning : This degree project proposes a novel architecture for IoT systems, utilizing smartphones as edge devices and running the value-creating software such as preprocessing, anomaly detection, and deriving data-based insights in the web browser as opposed to natively on the device. Utilizing the smartphone as an edge device reduces cost of adoption for IoT technologies since less hardware has to be included in the system compared to bundling a device for processing with the system. LÄS MER

  3. 3. Bildfrekvens i simulering av heuristiskt snötäcke på berg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :John Klingh Ramsin; [2021]
    Nyckelord :Compute shader; snösimulering; bildfrekvens; berg; heuristiskt snötäcke;

    Sammanfattning : Snö påverkas av en stor mängd aspekter i verkligheten, och verklighetstrogen simulering av snö är resurskrävande. För att förbättra resursåtgången i applikationer simuleras snö på olika sätt beroende på det önskade resultatet. LÄS MER

  4. 4. Effective Data Redistribution and Load Balancing for Sort-Last Volume Rendering Using a Group Hierarchy

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marcus Walldén; [2018]
    Nyckelord :volume rendering; cuda; load balancing; sort-last; mpi;

    Sammanfattning : Volumetric rendering is used to visualize volume data from e.g. scientific simulations. Many advanced applications use large gigabyte- or terabyte-sized data sets, which typically means that multiple compute nodes need to partake in the rendering process to achieve interactive frame rates. LÄS MER

  5. 5. Real-Time Multiple Object Tracking : A Study on the Importance of Speed

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Samuel Murray; [2017]
    Nyckelord :multiple object tracking; tracking-by-detection;

    Sammanfattning : Multiple object tracking consists of detecting and identifying objects in video. In some applications, such as robotics and surveillance, it is desired that the tracking is performed in real-time. This poses a challenge in that it requires the algorithm to run as fast as the frame-rate of the video. LÄS MER