Sökning: "bildkommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 47 uppsatser innehållade ordet bildkommunikation.
21. Att föra in och använda elevers intressen i bildundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur de intressen och erfarenheter som elever tillägnar sig utanför skolan förs in och används i bildundervisningen för att främja elevers bildkommunikativa kompetens och identitetsutveckling. De frågeställningar som studien är menad att besvara är Vilka konstformer ligger eleverna nära i deras vardag, och används dessa konstformer i bildundervisningen? och Hur ser eleverna på sina möjligheter att i bildundervisningen arbeta på ett identitetsutvecklande sätt? Studien visar hur de konstformer som eleverna tillägnar sig utanför skolan skiljer sig från de som lyfts fram i bildundervisningen. LÄS MER
22. Image(s) on Instagram : En studie om hur Filippa K:s image uppfattas av deras följare genom visuell bildkommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Social media platforms, such as Instagram, has created an opportunity for companies to communicate with its stakeholders in a totally different way than before. As Instagram allows two-way communication between the company and its stakeholders, the followers has a part of how the image is related to the brand. LÄS MER
23. Kommunicera med bilder : Elever med intellektuell funktionsnedsättning kommunicerar med digitala verktyg respektive papperbilder
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur elever i grundsärskolan inriktning träningsskola kommunicerar med hjälp av digitala verktyg respektive pappersbilder, med frågeställningen; på vilket sätt ger pappersbilder respektive appen Widgit Go elever stöd i sin kommunikation? Detta har undersökts i en kvalitativ studie med deltagande observationer som metod. Fem deltagare deltog i studien. LÄS MER
24. Varumärkesidentitet i det nya medielandskapet : En fallstudie i Eytys visuella bildkommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur ett modeföretag skapar en varumärkesidentitet genom visuell bildkommunikation i det nya medielandskapet. Uppsatsen bygger på en fallstudie av modeföretaget Eytys visuella bildkommunikation på den digitala kommunikationskanalen Instagram. LÄS MER
25. Hopp och kunskap : Att kommunicera känslor med bilder
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Vi lever i ett samhälle där bilder ständigt ökar i betydelse. Viktiga och växande kommunikationskanaler är hemsidor på internet och sociala medier. Företag och organisationer använder ofta sin hemsida för att förmedla vilka värden företaget eller organisationen vill stå för. LÄS MER