Sökning: "bilföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet bilföretag.

  1. 1. Applikation för scanning av körkortsinformation : Informationen lagras med Microsoft Azure

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Hannes Warnestad; Martin Aronsson; [2020]
    Nyckelord :ocr; teckenigenkänning; android; apputveckling; examensarbete;

    Sammanfattning : Sedan den nya personuppgiftslagen, GDPR, trädde i kraft har större krav ställts på organisationer gällande hantering av personlig data. När processer inom en organisation ska digitaliseras, ställs högre krav på säkerheten av data. LÄS MER

  2. 2. RÄDDA VÄRLDEN MEN HA KUL PÅ VÄGEN : En studie om drivkrafter som motiverar respektive hindrar köp av elbilar

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jonathan Lindgren; Alexander Ström; [2020]
    Nyckelord :Electric vehicle; sustainable consumption; values; attitude; motivation; dilemma; Elbil; hållbar konsumtion; värderingar; attityd; motivation; dilemma;

    Sammanfattning : DATUM: Slutseminarium; 2020-06-02 & slutversion; 2020-06-08 NIVÅ: Kandidatuppsats i företagsekonomi, FOA300, VT20 INSTITUTION: EST – Ekonomi, Samhälle & Teknik, Mälardalens Högskola.  FÖRFATTARE: Jonathan Lindgren (95/03/23), Alexander Ström (93/06/24) TITEL: RÄDDA VÄRLDEN MEN HA KUL PÅ VÄGEN; En studie kring drivkrafter respektive hinder vid köp av elbilar HANDLEDARE: Aswo Safari NYCKELORD: Elbil, hållbar konsumtion, värderingar, attityd, motivation, dilemma SYFTE: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för vilka drivkrafter som motiverar eller hindrar den svenska konsumenten till ett hållbart köp av elbil. LÄS MER

  3. 3. Konsten att gasa sig ur krisen med handbromsen i

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Martin Axelsson Därth; Max Persson; [2020]
    Nyckelord :corporate social responsibility; corporate social marketing; real-time marketing; neo-institutional theory; legitimacy; semiotics; corona crisis; automotive industry; Social Sciences;

    Sammanfattning : Public demand for corporate social responsibility has increased significantly during recent years and is further stressed during global crises. At the same time, the use of engaging external events as a context in communication, in order to maintain relevance for the brand, is increasing. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsrapportering i bilindustrin : en kvalitativ studie av SDG-rapporteringens utveckling

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Sejla Gicic; Ariana Kelmendi; [2019]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; sustainable development goals; sustainability reporting; greenwashing; legitimacy; Corporate social responsibility; sustainable development goals; hållbarhetsrapportering; greenwashing; legitimitet;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility är ett gemensamt koncept som idag fokuserar på hur organisationer förväntas gå utöver ekonomiska resultat och samklang. Företag väljer att frivilligt tillämpa FN:s Sustainable Development Goals för att upprätthålla hållbarhetsrapporter för att framstå som mer legitima och använda hållbarhetsrapporter som konkurrensfördel. LÄS MER

  5. 5. A Heuristic Approach based on Prioritized Quality Attributes for the Evolutionary Architecting of Automotive Embedded Systems

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Harikrishnan Radhakrishnan; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Over the years, vehicles have become very complex systems involving multiple domains of engineering. This is mainly due to the advent of electronics and its use in the automotive industry. Electronically controlled systems offer much more flexibility and reliability compared to conventional mechanical systems. LÄS MER