Sökning: "bilingual classrooms"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden bilingual classrooms.

  1. 1. Muntlig kommunikation i flerspråkiga klassrum : en studie av hur lärare anser att de stöttar flerspråkiga elever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Cornelia Bruno; Amanda Najvik; [2020]
    Nyckelord :Muntlig kommunikation; flerspråkighet; sociokulturellt perspektiv; språk- och kunskapsutveckling; transspråkande;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utifrån ett lärarperspektiv beskriva den muntliga kommunikationens betydelse för att utveckla språk- och kunskapsförmågor hos flerspråkiga elever, samt hur flerspråkigheten präglas i lärares utformning och innehåll av undervisningen. Den muntliga kommunikationens betydelse för en god språk- och kunskapsutveckling genomsyras av det sociokulturella perspektivet, som är den teoretiska förankringen i denna studie. LÄS MER

  2. 2. We have a vision : A vizualisation of the visions and pedagogic work in a Gambian pre-school

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Sofia Rudolfsson; [2017]
    Nyckelord :Pre-school education; The Gambia; classroom environment; pedagogic work; pre-school traditions; Förskoleutbildning; Gambia; pedagogiskt arbete; förskoletraditioner; klassrumsmiljö;

    Sammanfattning : The aim of this study is to visualize the pre-school pedagogy in The Gambia and to discuss the Gambian pre-schools ideal view on pedagogy compared to the Swedish tradition. Through an ethnographically inspired study conducted at a Gambian preschool called SBEC bilingual international school, where I used Interviews and observations as a method to gather my empirical data, I sought answers to my overall questions which was: Which are the pre-schools main visions and values? What is the Gambian society´s view on pre-school education? And what is emphasized in the classroom work? In my results I found that the vision of the pre-school was designed to give something back to the Gambian society and have an impact on the country´s future. LÄS MER

  3. 3. Bilingual Theories and the Swedish Bilingual Profile Reflected in the Classroom : A Comparative Case-Study in two Swedish Bilingual Schools

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maria Mersini Pananaki; [2015]
    Nyckelord :Bilingualism; bilingual education; Sweden; teaching practices; bilingual classrooms;

    Sammanfattning : Bilingualism and multilingualism are phenomena dominantly present in today’s globalized world. Sweden is not an exception and its international character is apparent in all domains, such as politics, business and education. LÄS MER

  4. 4. Bilingual Theories and the Swedish Bilingual Profile Reflected in the Classroom : A Comparative Case-Study in two Swedish Bilingual Schools

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maria Mersini Pananaki; [2015]
    Nyckelord :Bilingualism; bilingual education; Sweden; teaching practices; bilingual classrooms;

    Sammanfattning : Bilingualism and multilingualism are phenomena dominantly present in today’s globalized world. Sweden is not an exception and its international character is apparent in all domains, such as politics, business and education. LÄS MER

  5. 5. Code-switching in the English classroom : What teachers do and what their students wish they did

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Sara Johansson; [2014]
    Nyckelord :code-switching; second language learning; upper secondary school; grammar teaching; students’ preferences;

    Sammanfattning : Code-switching is a phenomenon that exists in bilingual societies where people have the opportunity to use two or more languages to communicate. Being able to speak more than one language, bilinguals can code-switch and use their languages as resources to find better ways to convey meaning. LÄS MER