Sökning: "björn hallberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden björn hallberg.

  1. 1. I'll be back! : Finding the external barriers to commercialize a renewable technology - the second time around

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Björn Lindgren; Sebastian Hallberg; [2016]
    Nyckelord :Commercialization; External barriers; Credibility; Innovation; New technology development; Sustainability; Renewable fuels; Black pellet; Torrefaction;

    Sammanfattning : The global problems of climate change, by the emissions of CO2 have over the past decenniums, led to a development of new innovations of renewable energy technologies, with the goal to phase out fossil fuels such as coal and oil. Many forms of renewable energy have already solved part of the energy consumption problems, but there are still large energy intensive industries that rely heavily on fossil fuels. LÄS MER

  2. 2. Spillvärmeåtervinning ur kylvattensystemet ismältverket på Sapa Profiler AB i Sjunnen

    Master-uppsats, Energisystem

    Författare :Björn Hallberg; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The smelting process at Sapa Profiler AB in Sjunnen generates large quantities of waste heat which is absorbed by the cooling water when the aluminum is cooled down. This paper is the result of a Master’s Degree Project aiming to present the conditions for recycling the waste heat. LÄS MER

  3. 3. www.varumärke.nu – En undersökning om Bianco Footwear, Björn Borg, SthlmDG och Vagabond och deras varumärkesstärkning via webben

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefine Hallberg; Veronica Henberg; Cecilia Brandberg; [2006]
    Nyckelord :Skoproducenter; varumärke; marknadsföring; webben; konsumenter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår undersökning är att studera hur skoproducenter använder webben för att stärka sitt varumärke samt hur denna kan användas för att möjliggöra samt öka kontakten med konsumenten. Vidare genom att studera relevant målgrupp får vi reda på deras attityder gällande valda varumärken via webben för att slutligen i vår slutsats bidraga med utvecklade användningsområden på webben för skoproducenterna, för att således ytterligare stärka varumärket. LÄS MER