Sökning: "björn knutsson"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden björn knutsson.

  1. 6. Segmentering av kvinnor på teknikmarknaden – ur ett demografiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elisabeth Johnsson; Helene Kenton-Russ; Lina Hansson; [2007]
    Nyckelord :Segmentering; Kvinnor; Teknikmarknaden; Demografi; Marknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Segmentering av kvinnor på teknikmarknaden – ur ett demografiskt perspektiv Seminarium: Tisdagen den 16 januari 2007 Kurs: FEK 582 Författare: Lina Hansson, Elisabeth Johnsson, Helene Kenton-Russ Handledare: Björn Carlsson, Roland Knutsson Sökord: Segmentering, Kvinnor, Teknikmarknaden, Demografi, Marknadsföring Syfte: I denna uppsats syftar vi till att undersöka hur den kvinnliga målgruppen på teknikmarknaden kan segmenteras. Utifrån en demografisk segmentering vill vi kunna ge en indikation till elektronikbutikerna på vilken marknadsföring de bör använda. LÄS MER

  2. 7. Kreativ kommunikationsstrategi riktad till ungdomar - En jämförande fallstudie av golf och innebandy

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristian Pennerman; Henrik Gunnarsson; Claes Thenfors; [2007]
    Nyckelord :Golf; Innebandy; ungdomar; kreativ kommunikationsstrategi; varumärkesimage; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Kreativ kommunikationsstrategi riktad till ungdomar - En jämförande fallstudie av golf och innebandy Seminariedatum: 2007-06-07 Ämne/kurs: FEK 582, C-nivå 10 poäng Författare: Henrik Gunnarsson, Claes Thenfors, Kristian Pennerman Handledare: Björn Carlsson, Roland Knutsson Fem nyckelord: Golf, innebandy, ungdomar, kreativ kommunikationsstrategi, varumärkesimage Syfte: Syftet är att ställa individuella idrotters förbund och föreningar mot lagidrotters förbund och föreningar för att se huruvida deras kreativa kommunikationsstrategi riktad mot ungdomar skiljer sig åt. Metod: Jämförande fallstudie av golf och innebandy. LÄS MER

  3. 8. Reklam till mobiltelefoner

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Wallin; Anders Gullander; Jens Karle; [2005]
    Nyckelord :SMS-reklam; mobiltelefon; Marknadsföringslagen; obeställd elektronisk reklam; Mobile Marketing.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Reklam till mobiltelefoner Seminariedatum: Tisdagen den 11 januari, 2005 Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Rasmus Wallin, Anders Gullander och Jens Karle Handledare: Roland Knutsson, Björn Carlsson och Marcus Bengtsson Nyckelord: SMS-reklam, mobiltelefon, Marknadsföringslagen, obeställd elektronisk reklam, Mobile Marketing. Syfte: Vi vill med denna uppsats belysa hur möjligheten för direktreklam till mobiltelefoner ser ut idag och kan tänkas se ut i framtiden, med tanke på de ändringarna gällande obeställd e-postreklam som införts i Marknadsföringslagen. LÄS MER

  4. 9. Fickor med hål

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Lipcsey; Gustav Lipcsey; Tomas Josefsson; Jenny Wahlström; Charlotta Simonsson; [2005]
    Nyckelord :mode; kommunikation; nyetablering; relationer; begränsade resurser; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: Fickor med hål. Hur nyetablerade modeföretag med begränsade resurser ska kunna kommunicera sitt varumärke på marknaden. Seminariedatum: 050111 Ämne/kurs: Kandidatuppsats, FEK 582. Marknadskommunikation, 10p. LÄS MER

  5. 10. Simulation of radio resource management for UMTS

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för systemteknik

    Författare :Björn Knutsson; [2004]
    Nyckelord :Reglerteknik; simulation; UMTS; RNC; resource management; Reglerteknik;

    Sammanfattning : A current trend in the information society is that traditionally fixed computing resources are made available to mobile users. Most of the existing techniques for communication have been developed for stationary computing, and they must be adapted to the different connection properties of the mobile environment. LÄS MER