Sökning: "blandade metoder"
Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden blandade metoder.
1. Fiat Lux : En undersökning om användningen av projection mapping i projektionskonst
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Projection mapping är en teknik som används vid projektionsinstallationer. Denna uppsats undersöker teknikens påverkan på upplevelsen av en installation på en tredimensionell arkitektur. LÄS MER
2. Sms-livräddares erfarenheter och insatser i samband med accepterat hjärtstoppslarm : En mixad metod studie
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Årligen drabbas cirka 5000 personer i Sverige av ett hjärtstopp utanför sjukhus. Tidig start av hjärt- och lungräddning är en förutsättning för ökad överlevnad vid ett hjärtstopp, samtidigt visar forskning på att ambulansens framkörningstid har ökat. LÄS MER
3. Analogt och digitalt skrivande - elevers och speciallärares upplevelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Birgitta Stjernström Cronberg (2022). Analogt och digitalt skrivande - elevers och speciallärares upplevelser. Speciallärarprogrammet med specialisering språk-, läs- och skrivutveckling, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER
4. Cyber Security Risks and Opportunities of Artificial Intelligence: A Qualitative Study : How AI would form the future of cyber security
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Cybercriminals' digital threats to security are increasing, and organisations seek smarter solutions to combat them. Many organisations are using artificial intelligence (AI) to protect their assets. LÄS MER
5. TAKK som kommunikativt verktyg i förskolan : Förskollärares uppfattningar om och arbete med TAKK i förskolans praktik
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : TAKK as an communicative tool in preschool Föreliggande studie bidrar med kunskap om förskollärares olika uppfattningar om och arbete med tecken som alternativ och kompletterande kommunikation (TAKK) i förskolans praktik. Tidigare forskning som undersökt effekten av TAKK för barns språk- och kommunikationsutveckling uppvisar blandade resultat. LÄS MER