Sökning: "blog marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden blog marketing.

  1. 1. Deconstructing Backpackers' Identity Projects - The role of experiences for identity construction

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Antje Katrin Dieckhoff; Mariana Cañavera Herrera; [2020]
    Nyckelord :Backpackers; Consumer Identity Projects; Deconstruction; Extraordinary Experiences; Hermeneutic Phenomenology; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: The aim of this research project was to uncover the meaning of extraordinary experiences for consumers’ identity projects and to understand how extraordinary experiences, rather than brands and possessions, can be used for self-presentation and self-extension. Methodology: Following Van Manen’s method for hermeneutic phenomenological research combined with Derrida’s notion of deconstruction, we examined “lessons learned”-type blog posts of ten backpackers. LÄS MER

  2. 2. Glossier : en fallstudie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Rebecka Engstrand; [2019]
    Nyckelord :beauty industry; charismatic capitalism; Consumption; marketing; Digitalization; Glossier; prosumer; user generated content; Online-to-Offline marketing; social media användare genererat innehåll; Digitaliseringen; Karismatiska kapitalism Konsumtion; marknadsföring; prosument; Online-to-Offline marknadsföring skönhetsindustrin; sociala media; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to provide the reader with knowledge of how the beauty industry is affected by digitalization, especially concerning marketing strategies and consumption practices. This thesis performs a case study of the company Glossier in order to examine what strategies they use to market and sell their products. LÄS MER

  3. 3. Den medvetna och motsägelsefulla influencern: En kvalitativ studie av influencers framställning i förhållande till resande och miljömedvetenhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Caroline Rosenlund; Karin Thorén; [2019]
    Nyckelord :influencer marketing; influencers; impression management; retorik i sociala medier; ethos; logos; pathos; stilfigurer; självbefrämjande; assistanssökande; rhetorics on social media; figures of speech; self-promoting; Social Sciences;

    Sammanfattning : Influencer marketing är en marknadsföringsmetod vars utveckling skett i explosionsartad framfart till följd av den moderna digitaliseringen. Studien syftar till att undersöka och analysera influencers självframställning inom denna omåttligt populära marknadsföringsform. LÄS MER

  4. 4. Andelsjordbruk jämfört med Community supported agriculture, CSA i Europa och USA

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Rosmarie Sundström; [2019]
    Nyckelord :andelsjordbruk; community supported agriculture; CSA; definition; resursmobilisering; modell; grupp; möjlighetsstruktur; rekryteringsnätverk;

    Sammanfattning : I Sverige har det på senare år startats allt fler andelsjordbruk som är en del av den internationella rörelsen för Community supported agriculture, CSA. Samtidigt har intresset för att köpa mat direkt från bonden ökat, mycket på grund av alla nya REKO-ringar runt om i landet. LÄS MER

  5. 5. Företagsbloggen - ett digitalt skyltfönster

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Linda Andersson; Emma Einarsson; [2019]
    Nyckelord :Företagsbloggar; Content marketing; Inbound marketing; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka huruvida företagsbloggar kan fungera som en kommunikations- och marknadsföringskanal och undersöka effekterna av en företagsblogg, de positiva, men även om det finns några negativa. Denna undersökning kan vara till användning för företag som planerar att starta en företagsblogg genom att ge riktlinjer baserat på trovärdiga källor på hur en företagsblogg kan fungera som ett företags skyltfönster ut mot kunderna. LÄS MER