Sökning: "blogg c uppsats"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden blogg c uppsats.

  1. 1. Varufierade vänner : En studie av tre karriärböcker om influencerskap och deras framställning av relationen mellan följare och influencer

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Eira Järverot; [2019]
    Nyckelord :Influencer; blogg; sociala medier; reifikation; varufiering;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks influenceryrket utifrån de tre karriärböckerna Hej, jag heter Mirza och jag är influencer (av Mirza Bico), Yrke: Influencer (av Linda Hörnfeldt) och Digital passion (av Frida Boisen) vars författare själva på olika sätt jobbar med sina sociala medier. Studien bygger på tidigare forskning som gett uttryck för kändisskapet på sociala medier som utmärkande av både närhet till följare och förhållningssättet till sig själv som en vara. LÄS MER

  2. 2. Produktexponering på sociala medier : En studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malin Lund; Maya Sundlöf; [2015]
    Nyckelord :Social media; celebrity endorsement; blog; Snapchat; trademarks; default effect; personal branding; Sociala medier; celebrity endorsement; blogg; Snapchat; varumärke; defaulteffekt; personal branding;

    Sammanfattning : Titel: Produktexponering på sociala medier - en studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Maya Sundlöf och Malin Lund Handledare: Jonas Kågström Datum: 2015   Syfte: Vårt syfte är att undersöka om konsumenters inköpsbeslut och val av varumärke påverkas av exponering av produkter på bloggar respektive Snapchat. LÄS MER

  3. 3. Strävan efter acceptans - Bloggars inverkan på unga flickors identitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Johanna Johansson; [2013]
    Nyckelord :flickor; accepterat; osäkerhet; strävan; blogg; identitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem/Bakgrund: I dagens moderna samhälle tillbringas allt mer tid till att vara verksam inom sociala medier. Bloggar som dagligen besöks av unga flickor är ett sätt att se hur andra har det vilket influerar dem till att vilja leva ett problemfritt liv och därför är det intressant att titta närmare på om det påverkar deras identitetsskapande. LÄS MER

  4. 4. Bloggens betydelse för unga  kvinnors självkänsla

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Martine Damm; Carolina Bengtsson; [2011]
    Nyckelord :Blog; self-esteem; direction of impression; consumption young women; Blogg; självkänsla; Intrycksstyrning; Konsumtion; Unga kvinnor;

    Sammanfattning : Med denna C-uppsats vill vi belysa bloggens betydelse för den unga bloggläsaren i Halmstad och Laholmskommun.  Genom tre teman som är konsumtion, livsstil och intrycksstyrning vill vi få en ökad förståelse för bloggens betydelse för den unga kvinnans självkänsla med fokus på bloggläsaren och bloggerskan. LÄS MER

  5. 5. En sockersöt reklamhora uppväxt bland dokusåpor : En studie av hur könade normer och diskurser kring unga tjejers bloggande skapas och hur tjejerna förhandlar kring dem

    Kandidat-uppsats, Centrum för genusvetenskap

    Författare :Sofia Zettermark; [2011]
    Nyckelord :blogg; tjej; genusvetenskap; C-uppsats;

    Sammanfattning : I den här studien har jag fokuserat på unga tjejers bloggande. Det har tidigare varit ett åsidosatt ämne i Sverige, även om internationella studier finns. Jag har velat ge en bild av den diskurs som finns kring tjejers bloggande i Sverige idag, samt få några tjejers eget perspektiv på sitt bloggande och bloggläsande. LÄS MER