Sökning: "blogg företagsekonomi"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden blogg företagsekonomi.
1. Produktexponering på sociala medier : En studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Produktexponering på sociala medier - en studie om hur bloggar och Snapchat påverkar konsumenters inköpsbeslut. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Maya Sundlöf och Malin Lund Handledare: Jonas Kågström Datum: 2015 Syfte: Vårt syfte är att undersöka om konsumenters inköpsbeslut och val av varumärke påverkas av exponering av produkter på bloggar respektive Snapchat. LÄS MER
2. Vägen till e-handel - En fallstudie
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : E-handel har under de senaste åren växt i en snabb hastighet och har blivit en viktig försäljningskanal i många branscher. Livsmedelsindustrin är en av de branscher där e- handeln inte har haft samma utveckling men under de senaste åren så har försäljningen börjat ta fart över internet och idag så är det den bransch som spås växa mest över internet nästkommande år. LÄS MER
3. Går det att mäta effektiviteten av marknadsföring i sociala medier?
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund och problem: Företag kan använda sig av sociala medier som exempelvis Facebook, Twitter och bloggar för marknadsföring. Genom att kommunicera i sociala nätverk på Internet har företagen möjligheter att föra en dialog med kunder vilket kan bidra till att relationer uppstår mellan kunderna och företagen. LÄS MER
4. Produktplacering i bloggar : En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Titel: Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare: Maria Mingo, Mälardalens Högskola Kurs: Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distans Nyckelord: Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteende Problem: Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv. Syfte: I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. LÄS MER
5. Produktplacering i bloggar : en studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Titel: Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare: Maria Mingo, Mälardalens Högskola Handledare: Lennart Haglund Kurs: Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distans Nyckelord: Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteende Problem: Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv. Syfte: I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. LÄS MER