Sökning: "blogg marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden blogg marketing.
1. Den digitala berättelsens många ansikten - en kvalitativ fallstudie om samskapande av värde i ett plattformsföretags digitala storytelling
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att vinna fördjupad förståelse om hur ett plattformsföretag samskapar värde med sina konsumenter genom sin digitala storytelling. Vidare avsåg studien undersöka hur samskapat värde kommuniceras strategiskt. Studien använde sig av en textanalys och är av kvalitativ fallstudiekaraktär. LÄS MER
2. Varumärkesstrategier och influencer marketing hos internetbaserade matkedjor
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : En studie om influencer marketing och varumärkesstrategier hos internetbaserade matkedjor. De utvalda matkedjorna är MatHem och Mat.se. En kvalitativ undersökning där vi genomför en komparativ analys på materialet vi inhämtat. LÄS MER
3. Blogg somverktyg för internkommunikation : Stimulanseller hinder i förbättringsarbete?
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematikSammanfattning : Användningen av ledningsbloggar som verktyg för internkommunikation har ökat, samtidigt som forskning visar att högsta ledningen i många organisationer ser brister i sin kommunikativa förmåga. Kombinationen av ett begränsat forskningsunderlag kring fenomenet ledningsblogg och betydelsen av ett kontinuerligt och framgångsrikt förbättringsarbete ger denna uppsats sitt syfte: Att bidra med kunskapsutveckling kring hur högsta ledningen kan stimulera en organisation mot en högre grad av ständiga förbättringar genom att kommunicera internt via en blogg. LÄS MER
4. En bloggares bekännelser – en konsumenträttslig granskning av marknadsföringslagens krav på reklamidentifiering vid betalt samarbete med bloggare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I takt med att internet ges mer utrymme i gemene mans vardag, utvecklas nya sätt för människor att kommunicera med varandra samt att påverka samhället. Det sociala mediet bloggar har vuxit i popularitet och närmare hälften av alla internetanvändare läser bloggar regelbundet. LÄS MER
5. Influencer marketing : En analys av en marknadsrättslig gråzon
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/AffärsrättSammanfattning : Uppsatsen kommer att behandla den relativt nya marknadsföringsmetoden influencer marketing. Influencer marketing innebär att en person å en näringsidkares vägnar marknadsför en viss produkt på sina sociala medier, till exempel en blogg. LÄS MER