Sökning: "blogg marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden blogg marketing.

  1. 1. Den digitala berättelsens många ansikten - en kvalitativ fallstudie om samskapande av värde i ett plattformsföretags digitala storytelling

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Michelle Larsson; Anton Söder; [2018]
    Nyckelord :co-creation of value; värdeskapande; content marketing; digital storytelling; plattformsföretag; marknadsföring; digitalisering; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att vinna fördjupad förståelse om hur ett plattformsföretag samskapar värde med sina konsumenter genom sin digitala storytelling. Vidare avsåg studien undersöka hur samskapat värde kommuniceras strategiskt. Studien använde sig av en textanalys och är av kvalitativ fallstudiekaraktär. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesstrategier och influencer marketing hos internetbaserade matkedjor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Emma Dellborg; My Dorup; [2018]
    Nyckelord :Influencer-marketing; varumärken; MatHem; Mat.se; sociala medier;

    Sammanfattning : En studie om influencer marketing och varumärkesstrategier hos internetbaserade matkedjor. De utvalda matkedjorna är MatHem och Mat.se. En kvalitativ undersökning där vi genomför en komparativ analys på materialet vi inhämtat. LÄS MER

  3. 3. Blogg somverktyg för internkommunikation : Stimulanseller hinder i förbättringsarbete?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Emma Kantarp; Monika Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Internal communication; management blog; continuous improvements; blog; blog design; internkommunikation; ledningsblogg; ständiga förbättringar; blogg; bloggdesign;

    Sammanfattning : Användningen av ledningsbloggar som verktyg för   internkommunikation har ökat, samtidigt som forskning visar att högsta   ledningen i många organisationer ser brister i sin kommunikativa förmåga.   Kombinationen av ett begränsat forskningsunderlag kring fenomenet   ledningsblogg och betydelsen av ett kontinuerligt och framgångsrikt förbättringsarbete   ger denna uppsats sitt syfte: Att bidra med kunskapsutveckling kring hur högsta   ledningen kan stimulera en organisation mot en högre grad av ständiga   förbättringar genom att kommunicera internt via en blogg. LÄS MER

  4. 4. En bloggares bekännelser – en konsumenträttslig granskning av marknadsföringslagens krav på reklamidentifiering vid betalt samarbete med bloggare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Josefine Hägerhult; [2017]
    Nyckelord :Immaterialrätt; offentlig rätt; yttrandefrihet; marknadsföringsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I takt med att internet ges mer utrymme i gemene mans vardag, utvecklas nya sätt för människor att kommunicera med varandra samt att påverka samhället. Det sociala mediet bloggar har vuxit i popularitet och närmare hälften av alla internetanvändare läser bloggar regelbundet. LÄS MER

  5. 5. Influencer marketing : En analys av en marknadsrättslig gråzon

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Maximilian Haglund Holst; Ludvig Jorikson; [2017]
    Nyckelord :Influencer marketing; marknadsföring;

    Sammanfattning : Uppsatsen kommer att behandla den relativt nya marknadsföringsmetoden influencer marketing. Influencer marketing innebär att en person å en näringsidkares vägnar marknadsför en viss produkt på sina sociala medier, till exempel en blogg. LÄS MER