Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. "Det ska väl vara digitalt och det ligger i tiden" : en intervjustudie om pedagogers uppfattningar om InfoMentor som digitalt verktyg för dokumentation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Catarina Fornstedt; Gulnara Izergina; [2023]
    Nyckelord :digital kompetens; digitala verktyg; digitalisering; dokumentation; förskola; pedagoger;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks pedagogers olika uppfattningar om dokumentation i digital form i förskolan. Den frågeställning som studien avser att besvara är vilka uppfattningar pedagoger har om InfoMentor som digitalt verktyg för dokumentation. I studien har nio intervjuer genomförts med pedagoger i förskolor i två olika kommuner. LÄS MER

  2. 2. Litar de på min kompetens? : En bra dialog och lagom mycket föräldrainflytande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Cecilia Pettersson; [2019]
    Nyckelord :preschool; competence; relationship; collaboration; influence; communication; förskola; kompetens; relation; samarbete; inflytande; kommunikation;

    Sammanfattning : This essay is based on three self-experienced stories that shares the problem of parents showing a lack of trust in my experience and competence (as a teacher). The first story highlights how the parents have opinions regarding what outdoor clothes a child is wearing just by seeing a photo in the preschools blog. LÄS MER

  3. 3. #Social medier : En kvalitativ studie om vårdnadshavares syn på sociala medier i förskolan

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Linda Nilsson; Julia Södergren; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; socialkonstuktionism; innehållsanalys; vårdnadshavare; förskola;

    Sammanfattning : #Social media - A qualitative study of guardian views on social media in preschool Syftet med studien är att ta reda på om sociala medier har någon inverkan på relationen mellan förskolan och vårdnadshavarna. Vi har valt att rikta vårt fokus mot hur kommunikationen sker via sociala medier mellan vårdnadshavare och hemmet, hur vårdnadshavare uppfattar användandet och vilken påverkan sociala medier har på dialogen mellan hemmet och förskolan. LÄS MER

  4. 4. Modell för att synliggöra barnens perspektiv och röster i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Adéle Sandberg; Amanda Öhlund; [2015]
    Nyckelord :Barns berättelser; Barns perspektiv; Barns röster; IKT; Mediepedagogik;

    Sammanfattning : Vi har utarbetat en modell för att synliggöra barns perspektiv och barns röster om förskolans vardag. Den bygger på en guide som kan vägleda pedagogerna i blogg processen med barnen. LÄS MER