Sökning: "blogg som verktyg"
Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden blogg som verktyg.
1. "Det ska väl vara digitalt och det ligger i tiden" : en intervjustudie om pedagogers uppfattningar om InfoMentor som digitalt verktyg för dokumentation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : I denna studie undersöks pedagogers olika uppfattningar om dokumentation i digital form i förskolan. Den frågeställning som studien avser att besvara är vilka uppfattningar pedagoger har om InfoMentor som digitalt verktyg för dokumentation. I studien har nio intervjuer genomförts med pedagoger i förskolor i två olika kommuner. LÄS MER
2. Möjligheter och hinder för didaktisk design i det virtuella rummet : En kvalitativ studie om bildlärares syn på, och implementering av bloggar som pedagogiska verktyg i bildundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Studies syfte är att undersöka på vilka sätt tre bildlärare använder sig av bloggar i undervisningen samt vilka möjligheter och hinder de ser med bloggen som bildpedagogiskt verktyg. Studien är genomförd utifrån ett designteoretiskt, multimodalt och sociokulturellt perspektiv på lärande. LÄS MER
3. Kulturpresentations blogg webbplats
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : This report describes a website that will be created for alsunnah. Alsunnah is a private non-profit organization that helps the Muslims living in Sweden especially the Muslims living in the Östergötland region with the help of knowledgeable young who have different knowledge to teach people their culture in the right way. LÄS MER
4. La interacción oral y las TIC en el aula de ELE : Un estudio sobre las actitudes de los profesores hacia las herramientas digitales.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/SpanskaSammanfattning : En este estudio se ha investigado cómo noventa profesores de ELE en Suecia utilizan las TIC en su enseñanza y sus actitudes hacia las mismas a través de una encuesta digital. Los resultados presentados indican que a pesar de que no todos los docentes han recibido capacitación sobre cómo usar las TIC en el ámbito de la educación, la gran mayoría de éstos utiliza múltiples plataformas digitales de manera frecuente en el aula de español. LÄS MER
5. "Jag vill göra detta igen många gånger på fritids" : Ett arbete för att öka användningen av digitala verktyg med hjälp av blogg
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Syftet med det här utvecklingsinriktade arbetet var att öka användningen av digitala verktyg i verksamheterna, erbjuda samlärande och multimodal undervisning samt införa en blogg för att inspirera pedagoger och elever till praktiskt arbete med digitala verktyg i undervisning. Utifrån modell av aktionsforskning genomfördes ett utvecklingsinriktat arbete på två olika fritidshem. LÄS MER