Sökning: "blogg stil"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden blogg stil.

  1. 1. Who´s got the power? : En analytisk Girl Power-serie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Fanny Hamrelius; [2018]
    Nyckelord :Girl Power; Genus; Serietidningar; Animerade tv-serier; Hjältinnor;

    Sammanfattning : Detta projektarbete tog avstamp i Rebecca c. Hains arbete om Girl Power-hjältinnor och undersökte den normativa bilden av den kontemporära tecknade Girl Power-hjältinnan. Detta för att ta reda på vilka fysiska drag och attribut som sällan sätts i fokus inom genren. LÄS MER

  2. 2. Stil och kön i svenska bloggar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Jonas Skytt; [2016]
    Nyckelord :Stil; stilistik; bloggar; blogg; kön; genus;

    Sammanfattning : Studien undersöker manliga och kvinnliga bloggar med fokus på stil. Metoden för utförandet av undersökningen är huvudsakligen kvantitativ men kvalitativa moment förekommer. Främst undersöks lexikon, ordklasser och syntax. LÄS MER

  3. 3. ”ett jäkla bra driv i språket” : En språklig analys av en litteraturblogg

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Maria Gybrant; [2015]
    Nyckelord :Blogg; bloggare; textanalys; språkbruk; genre; mottagaranpassning; termer; talspråk; intertextualitet;

    Sammanfattning : Syftet med analysen är att utreda om det finns likheter i språkbruket i en blogg med flera skribenter som berör samma ämne. Bloggen vars skribenter analyseras är ”Drömmarnas Berg”. LÄS MER

  4. 4. Går det att mäta effektiviteten av marknadsföring i sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Johan Bjelkengren; Mattias Thörnblad; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; Facebook; Twitter; blogg; Relationsmarknadsföring; ”word of mouth”; viral marknadsföring; effektivitet.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Företag kan använda sig av sociala medier som exempelvis Facebook, Twitter och bloggar för marknadsföring. Genom att kommunicera i sociala nätverk på Internet har företagen möjligheter att föra en dialog med kunder vilket kan bidra till att relationer uppstår mellan kunderna och företagen. LÄS MER

  5. 5. Everybody loves Spotify : Bloggen som social marknadsföring

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Emma Svensson; Mattias Andersson; [2009]
    Nyckelord :Spotify; blogg; marknadsföring; sociala medier; retorik; viral marknadsföring;

    Sammanfattning : Spotify är en laglig musiktjänst som startades år 2006 mitt i den heta debatt om olaglig fildelning. I vår uppsats vill vi undersöka hur företaget använder sociala medier och specifikt bloggen i sin marknadsföring; vilken bild de förmedlar till sina användare och hur de förmedlar denna bild. LÄS MER